Campanii GoodRead.ro

Vă prezentăm o listă cu toate campaniile GoodRead.ro ce au ca scop promovarea Educației, Bunului Gust, a Lecturii și a Valorilor.

Câștigă cartea săptămânii ”Fata pe care ai lăsat-o în urmă” – Jojo Moyes

Cartea săptămânii pe GoodRead.ro este “Fata pe care ai lăsat-o în urma -Jojo Moyes” – o reeditare a romanului, tradus la editura Litera în 2013, cu titlul “Jertfa iubirii” (poți vedea și alte cărți de beletristică pe Libris). Franța, 1916: Artistul Edouard Lefevre pleacă pe front, lăsând-o acasă pe tânăra sa soție, Sophie. Când micul orășel

Read More

Lecția #9 Greșeli frecvente ale limbii române

1. Tramvai/Tranvai Se face foarte ușor confuzia deoarce ne vine în gând regula – doar înainte de literele b și p punem m. Ei bine, băgăm în aceeași oală tramvaiul și uităm că putem pune N. 😀 2. Simt/Simpt A simți, eu simt, tu simți, noi nu simțim litera P. Tu o simți? Nu există

Read More

Cărți uitate: Lin cel Mare și Lin cel Mic de Zhang Tiany

Astăzi am să vorbesc despre o carte cu o poveste minunată, o carte împrumutate de la bibliotecă și de care nu m-am mai putut despărți citind-o. Povestea ei, deși cam dură, m-a captivat și m-a făcut să caut peste ani cartea din nou, deși nu mi-a mers de fiecare dată, într-un târziu găsind-o. Zhang Tiany

Read More

Lecția #8 Greșeli frecvente ale limbii române

Lecțiile noastre încep să prindă contur și să fie tot mai apreciate în rândul cititorilor. Fie că te ajută pe tine sau că dai un share ca să le atragem atenția și prietenilor tăi, noi ducem până la capăt această campanie. De asemenea, dacă dorești să facem publică pe pagina de Facebook o greșeală care

Read More

Lecția #7 Greșeli frecvente ale limbii române

O nouă săptămână închieiată, noi greșeli în limba română. Le alegem pe cele mai frecvente, cele rare le dăm uitării, eh, se mai intâmplă. 1. Doi ”i”/Doi de ”i” Din câte am obervat, multă lume nu este de acord cu expresia doi i deoarece o găsesc foarte confuză. Mai ales când spui am luat la

Read More

Lecţia #6 Greşeli frecvente ale limbii române

Săptămâna se incheie cu alte şi alte greşeli des întâlnite în limba română. Să vedem şi explicaţiile. 🙂 1. Nu face/Nu fă Ca să nu mai greşim când vine vorba de această formă trebuie să ne gândim aşa: forma negativă de persoana a 2-a sg. nu se obţine de la forma afirmativă precedată de verbul

Read More

Cărți uitate: Mormolocul de Profira Sadoveanu

Profira Sadoveanu a fost fiica lui Mihail Sadoveanu, prozatoare și poetă română. S-a născut înla 21 mai 1906, la Fălticeni, și a decedat la 3 octombrie 2003, la București. Pe lângă activitatea ei literară s-a implicat și în film, fiind scenaristă și uneori în colaborare cu cumnata ei, Valeria Sadoveanu, a tradus din opera lui A.P.Cehov.

Read More

Lecția #5 Greșeli frecvente ale limbii române

Să vedem cine a fost activ pe pagina de Facebook și este curios să vadă explicația termenilor de săptămâna care acum se încheie. 🙂 1. Vise/Visuri Sunt două cuvinte perfect corecte, dar – întotdeauna un dar – trebuie să le folosim corect în context. Este simplu: folosim vise când facem referire la imagini și procese

Read More

Cărți uitate: Statueta de fildeș de Abdalla Kalanga

Azi vreau să vorbesc despre o carte pe care trebuie s-o citiți. Și nu accept un refuz. Abdalla Kalanga, despre care nu am găsit nimic. Un autor cu totul și cu totul uitat, cel puțin  pe Wikipedia, pentru că nici acolo n-am găsit nimic. Cartea asta e cu totul  și cu totul uitată. Despre carte

Read More

Lecţia #4 Greşeli frecvente ale limbii române

Să vedem ce “noutăţi” în materie de greşeli ale limbii române ne-a adus săptămâna care tocmai s-a încheiat. 1. Membri/Membrii În cazul unor cuvinte al căror radical se termină într-un grup format dintr-o consoană urmată de l sau r, i vocalic este sonor şi formează silabă: aştri, membri, umpli, albaştri. Sub influenţa pronunţării, cuvintele de

Read More

Cărți uitate: Haină Roșie și Haină Verde de Johanna Kraeger

Azi am să vorbesc despre o carte pentru copii cu totul specială, versuri, poveste frumoasă, ilustrații, tot tacâmul. Este scrisă de Johanna Kraeger, care se pae că a mai scris și alte cărți pentru copii. Despre nu pot spune multe, dat fiind că nici nu prea găsești informații pe Internet, sau găsești câteva amănunte despre

Read More

Lecţia #3 Greşeli frecvente ale limbii române

Sfârşitul de săptămână ne aduce alte şi alte greşeli ale limbii române. Să vedem care sunt şi cum le explicăm astfel încât să nu mai greşească nimeni. 1. Preşedinţie/Preşidenţie Ca să puteţi reţine uşor de ce se scrie şi se pronunţă preşedinţie, vă zic un mic artificiu: avem preşedinte sau preşidente? 🙂 Astfel vă daţi

Read More

Lecţia #2 Greşeli frecvente ale limbii române

Să tragem o privire peste cuvintele din campania Corect/Greşit din această săptămână de pe pagina de Facebook. 🙂 Nu strică o mică lămurire. 1. Conştiinţă/Conştinţă  Termenul “conştiinţă” vine de la “a şti” plus  prefixul “con-” şi sufixul “-inţă”. De aici ne putem da seama că întotdeauna scriem cu doi “i” termenul conştiinţă. 2. Delincvent/Delicvent  Aminteam

Read More

Cărți uitate: Totul pentru un leu de Nae Deșteptul

Astăzi vreau să vorbesc despre o carte specială, care mi-a marcat copilăria, precum au făcut-o, de altfel, toate cărțile. Este vorba despre „Totul pentru un leu” de Nae Deșteptul, adică Anna Meliusz – numele orginal în maghiară. Și, cu toate că acum nici nu mai știm de ei, au scris o carte minunată, a cărei poveste

Read More

Lecția #1 Greșeli frecvente ale limbii române

Săptămâna care tocmai s-a încheiat a fost una “productivă”. Am învăţat împreună care sunt formele corecte ale unor cuvinte şi unde se greşeşte de cele mai multe ori. Limba română dă bătaie de cap tuturor. Haideţi să vedem unde greşim şi care este explicaţia. 1.Voiam/Vroiam  Există verbul la infinitiv “a vroi”? De aici şi rezolvarea

Read More