Recenzie AdLand – Istoria Universală a Publicităţii de Mark Tungate

Autor: Mark Tungate
An apariție : 2012
Editura: Humanitas
Nr. Pagini: 344
Acordă o notă cărții:
 

Am găsit cel mai bun preț pentru tine:

9.63 RON pe Libris
Aspecte Pozitive:

Cartea este documentată prin interviuri directe sau din reviste de specialitate, drept pentru care deţine informaţii reale, actuale şi clare. Este scrisă pe înţelesul tuturor. Explică mecanismele creării celor mai cunoscute materiale publicitare din întreaga lume.

Aspecte Negative:

Conţine denumiri complicate ale agenţiilor de publicitate din întreaga lume, iar acest lucru le face greu de reţinut. Totuşi, acest aspect nu ţine de scriitură, ci de realitate.

ADlandÎncă de la prima vedere această carte m-a intrigat. Se spune că „nu trebuie să judeci o carte după coperta sa”, însă atunci când am văzut titul de „istorie universală” alături de coperta de culoare roz aprins, am început să îmi pun nişte semne de întrebare. Totuşi, aşa cum în viaţă nimic nu este întâmplător, nici combinaţia aceasta nu este lipsită de sens. Dacă vă doreaţi să citiţi o carte de istorie care să vă stârnească interesul la fiecare pagină şi care să nu vă zăpăcească cu date şi informaţii complicate, „AdLand” este soluţia. La fel ca şi publicitatea din ziua de azi, cartea aceasta este una interesată, bogată în informaţii, actuală şi amuzantă.

AdLand – istoria universală a publicităţii” este o carte care ne „plimbă” prin sediile celor mai importante agenţii de publicitate din lume: Leo Burnett, Saatch&Saatchi, Young&Rubicam,  BBDO, Dentsu şi multe altele.  Cartea ne explică, în termeni simpli şi cordiali, cum au luat fiinţă ginganţii advertisingului, cum au influenţat aceştia cursul publicităţii, cum s-au schimbat agenţiile de-a lungul timpului, care au fost cele mai grele momente din existenţa acestora, cine sunt oamenii care au pus bazele fiecăreia dintre agenţii, ce surse de inspiraţie aveau şi multe alte astfel de informaţii preţioase.

Printre puţinele aspecte negative pe care le-am identificat la această carte este acela că unele agenţiile de publicitate importante din lume au denumiri complicate, greu de reţinut. Uneori acest aspect poate să provoace confuzii şi să ducă la neînţelegerea textului, însă acest aspect nu ţine de scriitură, ci de realitate.

De cealaltă parte, aspectele pozitive sunt uşor de identificat: cartea este documentată prin intermediul interviurilor directe, dar şi din reviste de specialitate actuale, aşadar conţine date concrete, noi şi interesante.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Mark Tungate.

În plus, nu trebuie să fii neapărat om de publicitate ca să îţi placă acest volum. Cartea este scrisă pe întelesul tuturor, fără termeni de specialitate, complicaţi şi obositori.

Mi-a plăcut foarte mult şi faptul că autorul explică mecanisele prin care au luat fiinţă unele dintre cele mai importante creaţii publicitare din istorie.

„AdLand – istoria universală a publicităţii” a fost publicată în anul 2012 la Editura Humanitas. Potrivit site-ului său oficial, Mark Tungate este un jurnalist britanic stabilit în Franţa. Printre cărţile sale publicate se numără şi “Luxury World: The Past Present and Future of Luxury Brands”, “Fashion Brands”, “Branded Male” şi “The Epica Book”.

POȚI CUMPĂRA CARTEA DE AICI

9
63 LEI
Libris
Dacă îți plac articolele noastre, încurajează-ne cu un share :)
Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 goodreaderi s-au alăturat Tribului GoodRead.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍

Descoperă cartea săptămânii

Iubim comentariile tale :)