Recenzie Amurg de Stephenie Meyer

Autor: Stephenie Meyer
Editura: Rao
Nr. Pagini: 384

11.04 RON pe Libris 39.99 RON pe Elefant 12.00 RON pe Cărturești

Actiune din plin Poveste de dragoste perfecta Descrieri sugestive

nu exista:)

Traversând o etapă melancolică ce văd că se dezvoltă de câteva zile, vreau să menţin această stare şi să vă prezint o carte a cărei fană sunt de mulţi ani. Este vorba de Twilight de Stephenie Meyer, în traducere la noi, Amurg. Poate că aţi auzit de ea sau aţi văzut filmele, însă vreau să reîmprospătez puţin această poveste, pentru că îmi este foarte dragă şi întotdeauna o voi purta în suflet.

Pe scurt, personajele principale sunt Bella şi Edward. Bella este o adolescentă normală, mutată de curând în oraşul Forks, unde locuieşte cu tatăl ei. Relaţia dintre cei doi este puţin ciudată la început, deoarece Bella nu a interacţionat foarte mult cu tatăl ei pe perioada copilăriei şi acum trebuie să înveţe să convieţuiască. Admisă la liceul din oraş, Bella trebuie să se adapteze noului colectiv, însă acest lucru se întâmplă cu pas mărunţi, fiind o fire introvertită şi timidă. Totul se schimbă atunci când face cunoştinţă cu Edward Cullen, care îi atrage atenţia eroinei noastre într-un mod inexplicabil şi între cei doi se crează o legătură greu de rupt. Se vor îndrăgosti, deşi sunt foarte diferiţi. Edward îi va dezvălui în cele din urmă că este vampir, însă acest lucru nu o va ţine la distanţă pe Bella, ci din contră, va alimenta dragostea dintre cei doi. Va incerca să se integreze în lumea lui, însă evident drumul spre fericire este plin de pericole şi duşmani. Trebuie să staţi alături de eroii noştri pentru a vedea dacă vor reuşi să îşi găsească liniştea şi să trăiască finalul fericit pe care îl merită.

Amurg a fost una dintre primele cărţi pe care le-am citit şi deşi povestea la început mi s-a părut puţin ciudată, am devenit repede dependentă de ea. Nu pot spune că Bella a fost preferată mea, deşi m-am identificat cu stilul ei simplu şi puţin stângaci de a fi, însă marea mea plăcere a fost să citesc despre Edward. Galant, născut într-o epocă în care totul părea mai romantic, Edward este pentru mine unul dintre eroii cei mai frumos conturaţi din cărţile pentru adolescenţi. Pe lângă faptul că este descris într-un mod ce apropie perfecţiunea, cu maniere impecabile, este un erou care luptă pentru persoana iubită cu preţul vieţii sale. Are principii adânc înrădăcinate, este încăpăţânat, însă niciodată egoist, totul fiind pentru Bella. L-am îndrăgit imediat pe Edward şi pot spune că şi în ziua de astăzi am reuşit cu greu să găsesc un personaj cu care să îl pot compara.

Cartea mi-a stârnit pasiunea pentru citit şi mi-a dezvoltat destul de mult imaginaţia, ţinând cont că nu eram mare admiratoare a poveştilor paranormale. Mi-a plăcut stilul simplu al autoarei, ceea ce m-a făcut să termin cartea destul de repede, însă povestea în ansamblu este foarte bine conturată şi reuşeşte să te captiveze. Accentul pus pe conceptul de familie şi unitate mi-a plăcut foarte mult şi am înţeles pentru ce luptă personajele noastre, reuşind să fiu alături de ei şi  să trăiesc la maxim toate aventurile lor.

O recomand cu drag celor care nu au auzit încă de ea, său celor care vor să îi dea o şansă, deşi a apărut la noi în România în urmă cu ceva ani. Sunt convinsă că această carte o să vă captiveze şi încânte în egală măsură, drept pentru care vă urez spor la citit 🙂

11
04 LEI
39