Recenzie Camera morții de John Grisham

Autor: John Grisham
An apariție : 2007
Editura: RAO
Nr. Pagini: 640

32.99 RON pe Elefant 32.99 RON pe Cărturești

Camera morții este inspirat din viața avocaților precum și din lumea politică a părții de Sud a Americii, mai precis statul Mississippi, unde de altfel s-a născut chiar autorul și se pare că tot aici a absolvit și facultatea de drept. Aceste locuri, istoria lor și evenimentele sociale și politice care au avut loc în anii 50-60 l-au provocat pe Grisham să le transforme în subiect de roman.

400_John Grisham-Camera mortiiJohn Grisham este un autor american de mare succes, primul lui bestseller Firma a fost vândut în peste șapte milioane de cărți și a fost și ecranizat într-un film cu același nume iar din distribuție a făcut parte în rolul principal nu mai puțin celebrul Tom Cruise. Scriitorul american este de profesie avocat și se pare că asta l-a ajutat foarte mult în activitatea literară pentru că a găsit inspirație în cazurile pe care le-a studiat.

Veți vedea că și Camera morții este inspirat din viața avocaților precum și din lumea politică a părții de Sud a Americii, mai precis statul Mississippi, unde de altfel s-a născut chiar el și se pare că tot aici a absolvit și facultatea de drept. Aceste locuri, istoria lor și evenimentele sociale și politice care au avut loc în anii 50-60 l-au provocat pe Grisham să le transforme în subiect de roman.

Camera morții este așadar povestea unui condamnat la moarte în statul Mississippi pentru un atentat cu bombă împotriva negrilor și evreilor. Este perioada în care Cavalerii Dreptății și Ku Klux Klan erau foarte activi și numeroși americani din Sud făceau parte din aceste organizații. Victimele atentatului din romanul lui John Grisham vor fi o familie de evrei, un avocat care apăra negrii, biroul lui va fi aruncat în aer, însă din păcate nu doar el va fi ucis în urma acestui atac dar și cei doi băieței gemeni ai avocatului Kramer.

Cel care va fi prins și judecat pentru acest atentat este Sam Cayhall un membru foarte activ al Klanului dar care nu a operat singur ci împreună cu doi alți complici care au reușit să scape de poliție și FBI. În urma acestei arestări vor începe o serie de procese care vor fi foarte mediatizate, Sam Cayhall va avea diverși avocați care mai de care mai avizi de publicitate.

Camera morții poate fi considerată și o mini saga a familiei Cayhall pentru că în paginile romanului sunt inserate cu dibăcie literară evenimente marcante din istoria pe trei generații a acestei familii. Și cum sângele apă nu se face, Sam condamnatul la moarte prin gazare va ajunge să fie apărat de nepotul său Adam Hall, fiul lui Eddie băiatul lui Sam. Adam este un tânăr avocat ambițios acceptat la o mare firmă de avocați din Chicago. El va încerca să restabilească legăturile familiei sale, să înțeleagă unele evenimnete pline de violență și sânge (cum ar fi sinuciderea tatălui său când el avea doar 17 ani) care au avut loc de-a lungul anilor în familia sa, și toate acestea în timp ce construia din nou apărarea și apelurile pe toate căile pentru a-i mai oferi buniclui său câteva luni de viață.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de John Grisham.

În timpul acestor acțiuni avocățești Adam simte că bunicul lui știe și alte lucruri pe care nu vrea să le spună în apărarea sa, el presimte că apără un alt complice dar nu știe cum să provoace o mărturisire din partea bunicului său. Suspansul în așteptarea răspunsului la întrebarea oare ce mai are de pierdut un condamnat la moarte, va ține cititorul conectat la acțiunea romanului până la ultima pagină.

Personajele din romanul Camera morții sunt personaje autentice din Sudul Americii, poveștile lor de viață sunt la fel, iar cititorul, cel puțin din parte a doua a romanului va fi prins în iureșul demersurilor și zbaterilor tânărului Adam pentru a mai salva ceva din rămășițele unei familii greu încercate de destin.

John Grisham ne propune  un roman alert, autentic, scris fără prea multă filozofie  cu o rețetă sigură de succes care poate fi citit atât de fanii genului cât și de alte categorii de cititori.

32
32