Recenzie Cel care mă aşteaptă de Parinoush Saniee

Autor: Parinoush Saniee
Nr. Pagini: 392

21.34 RON pe Libris 19.47 RON pe Elefant 22.95 RON pe Cărturești

Roman care stârneşte sentimente greu de imaginat şi care spune o poveste surprinzătoare.

Pe alocuri numele greoaie şi tradiţiile greu de înţeles pot să producă mici confuzii, însă aceste elemente nu sunt suficiente pentru a ştirbi din farmecul romanului.

Cel care ma asteaptaÎncă din capul locului, de când aşternem prima dată privirea pe coperta volumului „Cel care mă aşteaptă” suntem informaţi că romanul, deşi a fost interzis de două ori, „a devenit cea mai vândută carte a tuturor timpurilor în Iran”.

Şi topurile din România sunt luate cu asalt de această carte, dar acest lucru nu ar trebui să ne mire. Este o altfel de carte care prezintă o altfel de poveste.

Trei zile nu m-am putut despărţi de „Cel care mă aşteaptă”. Cât timp parcurgeam filă cu filă şi cuvânt după cuvânt, protagonista romanului, Masumeh, îmi transmitea tot felul de sentimente: surprindere, tristeţe, altruism,  dedicare, nelinişte, dar şi fericire, dragoste fără limite şi voinţă. Din punctul meu de vedere, un roman care este capabil să trezească atâtea trăiri încă de la prima lecturare este, fără îndoială, un roman fantastic.

„Cel care mă aşteaptă”, cartea scrisă de Parinoush Saniee, descrie destinul femeilor din Iran prin intermediul poveştii de viaţă a lui Masumeh. Prima iubire inocentă trăită de adolescenta Masumeh se transformă în lovitura care o aruncă pe tânără în braţele unui viitor greu de imaginat. De teama de a nu fi dezonoraţi de această iubire, familia fetei se grăbeşte să o mărite pe Masumeh împotriva voinţei sale. Cu intervenţia unei prietene de familie, la doar 16 ani protagonista devine soţia unui tânăr educat şi de familie bună. Acesta, la rândul lui, acceptase această căsătorie la rugăminţile arzătoare ale propriei familii. Soţul lui Masumeh se dovedeşte, în cele din urmă, a fi un activist înrăit, care pune lupta politică mai presus de familie şi copii. Voinţa de viaţă şi de luptă contra destinului îi vor fi redate lui Masumeh prin intermediul copiilor. Aceasta va lupta şi va merge până în pânzele albe pentru a-i vedea pe cei trei copii ai săi la casele lor, fericiţi.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Parinoush Saniee.

Autoarea, Parinoush Saniee, s-a născut la Teheran în 1949. În prezent profesează ca sociolog şi psiholog. „Tatăl celuilalt” este un alt titlu celebru scris de aceeaşi autoare. În 2010, „Cel care mă aşteaptă” a fost tradus în limba italiană, iar popularitatea cărţii a adus autoarei prestigiosul premiu Giovanni Boccaccio. Parinoush Saniee a devenit una dintre figurile cele mai cunoscute ale intelectualităţii iraniene.

În România, cartea fost tradusă şi publicată în anul 2012, la editura Polirom.

21
34 LEI