Recenzie „Central Park” de Guillaume Musso

Autor: Guillaume Musso
Editura: Editura ALLfa
Nr. Pagini: 400

47.41 RON pe Libris 49.90 RON pe Elefant 49.90 RON pe Cărturești

Guillaume-Musso__Central-Park__606-783-026-2-785334309986Bun, pentru început, n-am mai citit nimic de Musso până acum. Am tot evitat momentul, citind păreri despre cărțile lui, pur și simplu am ajuns la concluzia (greșită, evident), că nu e genul meu. Asta până când, într-o după-amiază mohorâtă de mai, cu miros de dor și visuri apuse, am găsit în poștă Central Park, care este, de altfel, cel mai recent roman al autorului.

Am început să lecturez și m-am simțit încă din primele pagini captivă în lumea lui Musso, o lume creionată pe baza unei autenticități de nedescris. Central Park este un thriller psihologic care îmbină foarte multe teme și motive literare, scriitura lui Musso fiind cu adevărat aparte. Alice, protagonista cărții, o polițistă din Paris, se trezește pe o bancă într-un parc care, presupune ea, este Rambouillet. Tot ce își amintește este că ieșise cu prietenele ei în oraș, după care plecase, destul de amețită, după câteva pahare bune. Și nu numai că se trezește pe o bancă și nu știe cum a ajuns acolo, dar are asupra ei o armă care nu-i aparține. Și mai e și încătușată de un tip total necunoscut, care, ulterior, se prezintă a fi Gabriel, un cântăreț de jazz, care pretinde că tot ce ăși amintește din seara precedentă e că a cântat într-un pub…din Dublin. Tot încătușați, cei doi pornesc în rezolvarea unui puzzle care se dovedește mai complicat decât credeau, și realizează că se află în Central Park din New York.

Alice refuză să aibă încredere în așa-zisul cântăreț de jazz, care pare din ce în ce mai curios să afle amănunte despre viața ei. Aflăm astăzi că polițista l-a cunoscut cu ani în urmă pe Paul, un medic ginecolog, care ulterior i-a devenit soț. Însărcinată fiind, Alice nu a vrut să ăși abandoneze misiunea în care era implicată și a sfârșit prin a fi înjunghiată în burtă, fapt ce a determinat moartea fătului. La aflarea veștii teribile, soțul ei a gonit până la spital cu o viteză mult mai mare decât cea regulamentară, sfârșind prin a se prăbuși cu mașina în Sena.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Guillaume Musso.

”Îmi amintesc,

că în aceeași zi,

21 noiembrie 2011,

din orgoliu, din vanitate, din inconștiență,

mi-am ucis și copilul,

și soțul.”

Guillaume Musso s-a dovedit a fi un geniu al genului, un adevărat maestru păpușar al cuvintelor. Cel mai recent roman al său, Central Park, creează o lume imaginară în care domină absurdul, în care realitatea devine doar o frescă a ficțiunii. Un roman al experienței, o călătorie cu o traiectorie pe care o determini de abia când ajungi la finalul drumului. Nu poți anticipa nimic; nimic nu se pierde, nimic nu rămâne la fel. Totul se schimbă.

47
41 LEI
49