Recenzie Cișmigiu Et Comp. de Grigore Băjenaru

Autor: Grigore Băjenaru
Editura: Universitara
Nr. Pagini: 220

25.00 RON pe Libris 12.28 RON pe Elefant 25.00 RON pe Cărturești

Este de remarcat încă de la primele pagini stilul autobiografic și comicul de situații, nume și pesonaje folosit cu foarte mult talent de către autor, caracteristici care contribuie la succesul cărții. Cititori de toate vârstele și din toate generațiile, fie că și ei au o experiență personală ca și elevi ai liceului Gh. Lazăr din București fie că pur și simplu au trăit în perioada liceului vremuri la fel de frumoase și nebune se vor regăsi poate în acest roman.

cismigiu et comp bejanaruAnii de școală vrem nu vrem lasă în majoritatea celor care am avut parte de ei, urme destul de adânci reprezentate de memorii, uneori chiar întregi foiletoane pe care le purtăm cu noi până când ori ne lasă memoria ori ni s-au terminat zilele pe Pământ. Cișmigiu&Comp. dezvoltă acest subiect al evocării anilor de școală, în poate una dintre cele mai frumoase perioade ale istoriei noastre ca popor, și anume perioada interbelică. Este o carte de memorii scrisă simplu, cu umor și foarte puține intervenții ale autorului în dezvoltarea conținutului . Grigore Băjenaru împărtășește cu noi cititorii amintirile lui cele mai dragi legate de liceul la care a învățat. Gheorghe Lazăr un liceu cu tradiție în învățământul capitalei. Acest liceu a fost pentru autor și colegii lui locul desfășurării unor momente comice, pline de satisfacții, a unor clipe de solidaritate dar și a unor întâmplări cu rol decisiv în alegerea sau definirea viitoarei lor profesii.

Cișmigiu & Comp. este cu siguranță un titlu mai mult decât potrivit pentru romanul lui Grigore Băjenaru, pentru că îmbină perfect cele două elemente devenite adevărate simboluri în viața autorului, parcul Cișmigiu care se afla foarte aproape de liceu și care era oaza de scăpare și locul multor momente memorabile foarte strâns legate de grupul de prieteni și colegii lui de clasă cu care făcea posibile momentele memorabile. Ieșirile cu tot grupul la servit iaurt rece ca gheața și covrigi proaspeți la Buturuga, excursia la Curtea de Argeș, participarea la concursuri literare și competiții sportive sunt momente cheie evocate într-o manieră comică plină de tandrețe și nostalgie față de vremuri ce nu se vor mai întoarce niciodată, dar care au fost atât de binecuvântați că le-au putut trăi împreună.

Pagini importante din carte sunt dedicate portretelor profesorilor care au predat în liceu și la clasa autorului, cum poate vă așteptați fiecare dintre ei are o poreclă măiestrit aleasă și fiecare se remarcă printr-un atribut propriu care îl va face de neuitat peste ani în memoria viitorilor avocați sau profesori de română. Aici trebuie neapărat să vă pregătesc pentru faptul că veți descoperi citind cartea și nume ele unor personalități literare care au ajuns celebre până în zilele noastre dar și un episod comic în care elevul Grigore Băjenaru este chemat în cancelaria mare în fața multor profesori pentru a-și expune un talent prețios și de mare folos în a-ți crește popularitatea în rândul colegilor. Elevul Grigore Băjenaru se pricepea de minune la imitat fără cusur un număr impresionant de profesori ai liceului în frunte bineînțeles cu directorul poreclit Barbă.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Grigore Băjenaru.

Este de remarcat încă de la primele pagini stilul autobiografic și comicul de situații, nume și personaje folosite cu foarte mult talent de către autor, caracteristici care contribuie la succesul cărții.  Cititori de toate vârstele și din toate generațiile, fie că și ei au o experiență personală ca și elevi ai liceului Gh. Lazăr din București fie că pur și simplu au trăit în perioada liceului vremuri la fel de frumoase și  nebune se vor regăsi poate în acest roman.

Cișmigiu&Comp. este o carte ușor de citit care  va bine dispune cititorul, repet indiferent de vârstă. Lectură plăcută !

25
12