Recenzie De-Amor, De-Amar, De Inima Albastra de Ileana Vulpescu

Autor: Ileana Vulpescu
An apariție : 2005
Editura: Tempus
Nr. Pagini: 407

33.72 RON pe Libris 31.50 RON pe Elefant

De-Amor, De-Amar, De Inima Albastra este o carte deosebit de sensibilă, o carte în care verticalitatea dar și fragilitatea unui suflet de femeie este descris pagină cu pagină. O carte pentru acei cititori care admiră romanele realiste cu istorii autentice ale unui personaj atât de frumos creat sub semnătura doamnei Ileana Vulpescu.

de-amor-de-amar-de-inima-albastra_1_produsDe-Amor, De-Amar, De Inima Albastra este o carte deosebit de sensibilă, o carte în care verticalitatea dar și fragilitatea unui suflet de femeie este descris pagină cu pagină. O carte pentru acei cititori care admiră romanele realiste cu istorii autentice ale unui personaj atât de frumos creat sub semnătura doamnei Ileana Vulpescu.

Titlul cărții aproape că spune tot, este într-adevăr un roman de amor, de amar și inimă albastră, în primul rând pentru că așa cum mărturisește personajul principal Argentina Boboc, lait-motivul în jurul căruia se învârte viața ei este o carte, Scrisori ale unei călugăriţe portugheze, o carte care a făcut celebru un amor neîmpărtășit rămas fără consolare al unei călugărițe portugheze față de un un nobil francez pe la 1600. Argentina Boboc fiind personajul central, destinul ei este urmărit din copilărie și până la bătrânețe. Cititorul este martorul unei întregi vieți de om, de femeie care își construeiște pas cu pas, an de an destinul pe care e ferm convinsă că și l-a ales singură pentu că nu a făcut ce a vrut, ce i-ar fi plăcut în viață ci doar ceea ce a trebuit pentru a scăpa de săracie.

Ileana Vulpescu descrie cu destule amănunte dar fără a plictisi, alegerile, experinețele personajelor sale care au o complexitate desăvârșită, fiind dscrise și înfățișate cititorului atât cu atributele lor fizice, cât și cu cele de caracter și personalitate. Povestea acestei femei, este cu siguranță povestea multor altora care și-au dorit să scape de sărăcia și foamea satului în care s-au născut, să scape de datul la sapă și să ajungă la oraș, să facă o școală și apoi să primească leafă cu care să își ajute părinții.

Argentina Boboc urmează acest parcurs, din copil sărac de la țară ajunge elevă de liceu,  apoi asistentă, studentă la Medicină și doctor radiolog recunoscut în ciuda faptului că marile sale iubiri au fost literatura și istoria, iar visul său a fost să devină profesoară. Deși romanul poate da impresia de roman cu fir narativ previzibil, autoarea nu lasă să se întâmple acest lucru și dezvoltă intriga romanului cu personaje masculine deosibite care vor influența fără echivoc alegerile Argentinei. Legat de numele personajului, în carte există bineînețeles o explicație dată de autoare, pe care nu o voi dezvălui pentru a vă lăsa pe voi să o descoperiți, adică de unde și până unde un cuplu de țărani săraci de pe lângă Craiova au ajuns să își numească fata cu numele unei țări despre care nici nu știau că există. Repet asta veți descoperi numai citind cartea.

De-Amor, De-Amar, De Inima Albastra e plină cu povești de dragoste împărtășită sau nu, sinceră sau din interes ale unor cupluri cu care la un moment dat în viață personajul principal se va intersecta. Evident că și ea va avea propriile experiențe ale inimii, propriile decepții dar și momente de fericire alături de anumiți bărbați.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Ileana Vulpescu.

Romanul are ca și context sau spațiu de fundal cele două epoci recente importante pentru țara noastră, perioada comunistă de la începuturi după 1953 și perioadă de după 1989 cu miliardarii fără suflet, tinerii superficiali, mantra veșnică dacă mă ajuți te ajut și alte personaje specifice perioadei pe care încă o mai tranzităm.

Un roman extraordinar pe care îl citești cu amar, cu zmbete și emaptie.

PS. dragii noștri prieteni, sunt curioasă dacă după ce veți citi romanul veți recunoște imaginea aleasă pentru coperta cărții

33