Recenzie Despre dragoste și alți demoni – Gabriel Garcia Marquez

Autor: Gabriel Garcia Marquez
Editura: RAO Classic
Nr. Pagini: 158

15.99 RON pe Elefant 32.99 RON pe Cărturești

Este o una din cărțile mele preferate deoarece portretizează veșnicul conflict dintre bine și rău, întuneric și lumină, dar care aduce un deznodământ neașteptat, și care te face să contemplezi la sensul profund al cuvântului 'iubire' .

Este un roman ușor erotic, mai mult insinuant, deci nu este recomandat tuturor categoriilor de vârstă.

despre-dragoste-si-alti-demoni_1_fullsizeAceastă poveste de dragoste are un început destul de neobișnuit. Personajul lui Marquez, care lucrează la un ziar, este trimis să afle informații despre cea mai recentă descoperire a anului 1942, într-o mânăstire din Columbia. Printre rămășițele găsite, se află cele ale unei adolescențe- Sierva Măria de Todos Los Angeles, o adolescentă care are o podoabă capilară ce atinge uimitoarea lungime de douăzeci și doi de metri

Sierva Maria de Todos Los Angeles pare destinată unei vieți triste încă de la naștere,cu doi părinți care nu se înțeleg-care aproape se disprețuiesc, și care o neglijează încă din primii ani de viață. Fetița găsește, însă, o familie în cadrul sclavilor africani ce trăiesc pe moșia părinților săi. Aceasta crește, și învață cântece tradiționale, obiceiuri africane, pe care și le însușeste, preluând din comportamentul sălbatic și intimidant al sclavilor nefamiliarizați cu prezența oamenilor albi.
Când este mușcată de un câine turbat, Sierva Maria de Todos Los Angeles devine un interes pentru tatăl ei plin de remușcări, marchizul de Casalduero. Acesta apelează la doctorul Abrenuncio, însă decide să îi ignore sfaturile din pricina unor zvonuri legate de acesta. Caută, deci, ajutor în Biserică. Aceasta decide ca fetița să fie închisă într-o mânăstire unde să fie exorcizată, pentru a i se curăța sufletul de răul care i-a invadat trupul. Părintele Cayetano Delaura este desemnat pentru a se ocupa de fetiță, care constituie un mister fascinant pentru tânărul reprezentant al Bisericii.
Cu toate că se împotrivește acestul lucru, Cayetano Delaura se simte învăluit de focul pasiunii și se îndrăgostește nebunește de proaspăta adolescentă bănuită a fi posedată, și care îi împărtășește candid sentimentele.
Curând, Delaura o învață pe Sierva Maria plăcerile poeziei, și nu numai, iar ea trezește în el sentimente pe care el le credea inexistente, fiind orbit de cealaltă dragoste a sa- cea pentru Biserică.Iubirea lui pentru Sierva Maria o depășește pe cea din urmă, iar tânărul preot se găsește mistuit de pasiune:

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Gabriel Garcia Marquez.

“Atunci el o sărută pe buze pentru prima oară. Trupul Siervei Maria se înfioră cu un geamăt, se iscă o briză gingaşă de mare şi se lăsă în voia sorţii. El îşi trecu vârfurile degetelor peste pielea ei, aproape fără s-o atingă, şi trăi pentru întâia oară miracolul de a se simţi în alt trup. O voce lăuntrică îi dezvălui cât de departe fusese de diavol în nopţile-i de insomnie petrecute cu latina şi greaca, în clipele de extaz ale credinţei, în pustiurile neprihănirii, pe când ea convieţuia cu toate puterile dezlănţuite ale dragostei libere în colibele sclavilor. “

Ce se întâmplă cu dragostea celor doi protagoniști?Ce transformă “Despre dragoste și alți demoni” într-o carte revelatoare, plină reverberații mistice? Răspunsurile se găsesc în carte și, credeți-mă, nu veți fi dezamăgiți!

15
32