Recenzie Despre Publicitate de David Ogilvy

Autor: David Ogilvy
An apariție : 1995
Editura: Prion Books Limited London
Nr. Pagini: 220

Este o carte plină de exemple, de fotogarfii ale unor campanii de publicitate făcute și de alte agenții nu doar de Ogilvy&Mather și descrie pe larg, în detaliu despre tehnici de publicitate. Recomandată celor care studiază sau au studiat publicitate, marketing și/sau comerț.

Structurată aproape ca un manual ar putea părea prea didactă pentru cititorii care nu au cunoștințe în publicitate și marketing.

11530471_1_644x461_david-ogilvy-despre-publicitate-bucurestiDespre publicitate a fost publicată pentru prima dată în 1983 apoi republicată în 1995-97-98 și 2001 în țară și din nou în 2007 în străinătate. Cred că numai faptul că această carte a fos republicată de 6 ori într-un număr foate mare de exemplare și chiar și doi ani la rând, fiind de fiecare bestseller, ar trebui să vă facă să vă spuneți că o fi ceva de paginile ei și de capul celui care a scris-o. E posibil ca unora să li să pară paradoxal faptul că o carte scrisă despre un domeniu atat de mult în continuă mișcare și inovare să fie valabilă și cu succes atât de mare la public timp de aproape 30 de ani.

Ca un răspuns la acest paradox poate ar fi bine să știți că domnul David Ogilvy împreuna cu asociatul său Mather au înființat o companie de publicitate, care a început în Ney York ca un atelier de creație și s-a transformat în una dintre cele patru mari agenții de publicitate din lume având 140 de birouri în 40 de țări. Autorul cărții a intrat în publicitate la începutul anilor 1949 și a prezis atunci că publicitatea va trece într-adevăr în anii care vor urma prin modificări majore. Până în anul apariției cărții, transformarea cu adevărat majoră a fost apariția televiziunii care a ajuns de-alungul anilor cel mai puternic mijloc de vindere a produselor.

În Despre publicitate, Ogilvy scrie și descrie pe larg, în detaliu despre tehnici de publicitate care deși unele dintre ele au apărut cu multe zeci de ani în urmă, în epoca modernă ele sunt redenumite și arătate lumii ca niște descoperiri de ultimă oră. Și asta pentru că o constantă care va exista mereu în producerea de publicitate pentru diverse produse este în opinia lui una singură și anume, aceea că, consumatorii întotdeauna vor cumpăra produse care promit valoare, frumusețe, înlăturarea durerii și bună alimentație în schimbul unui preț bun, iar asta nu s-a inventat cum ar crede unii în era televiziunii.

În momentul în care a scris cartea Ogilvy a mărturisit deschis că aceasta carte nu a scris-o pentru cei care cred că știu totul despre publicitate, ci tinerilor dar și acelor veterani în publicitate care vor să învețe mai mult și vor să înțeleagă de ce anumite campanii ale unor comapnii mari au succes și altele nu. E scrisă pentru cei care vor să învețe și din experiența altora și care înțeleg importanța cercetării comportamentului consumatorului față de unn produs.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de David Ogilvy.

Este o carte plină de exemple, de fotogarfii ale unor campanii de publicitate făcute și de alte agenții nu doar de Ogilvy&Mather. Se face referire la campanii ca cea pentru săpunul Dove care surprize, surprize există din 1955 !! Jack Daniels sau Marlboro țigara cea mai vândută din lume. Veți afla tot din carte care sunt cele 5 întrebări pe care o persoană care lucrează în publiciate trebuie neapărat să și le pună pentru a-și da seama dacă ideea de reclamă pe care o are, este una remarcabilă sau una foarte proastă. O altă idee importantă evidențiată în carte, este aceea a mesajului, textului creat pentru un produs care înainte de orice trebuie să transmită promisiunea, citind cartea veți descoperi și voi că promisiunea generoasă este în fapt sufletul comerțului.

Alte informații foarte interesante dezvăluite de autor sunt legate de fotografiile și tehnicele de ediatre a textului pentru reclamele din presa scrisă. Și multe alte sfaturi de mult bun simț pe care cei care lucrează în publictate trebuie să le respecte. Pentru a nu vă strica chiar de tot plăcerea lecturii acestei fabuloase cărți despre publictate, vă voi împărtăși doar douăsfaturi venite din experiența autorului. Primul ar fi acela că originalitatea este cea mai periculoasă în publicitate și cel de al doilea este să nu faceți greșeala de a vă considera clienții niște proști.

Lectură plăcută !!