Recenzie „Dincolo de cuvinte, destăinuirile unui motan cuMinte” de I.A. Mureșan

Autor: Irina Anca Mureșan
Editura: ePublishers
Nr. Pagini: 308

Dincolo de cuvinte: destainuirile unui motan cuMinte  Adulții care scriu cărți pentru copii sunt adevărați zei. Adultul creativ este copilul care a supraviețuit într-o societate crudă și cruntă. Irina Anca Mureșan reușește în  Destăinuirile unui motan cuMinte să aducă la viață poznele unui motan cuminte și cu minte, pe nume Sasha.

Deși e o carte destinată copiilor, acțiunea din Destăinuirile unui motan cuMinte nu e deloc simplă sau banală, cu un fir narativ plat, ca în majoritatea cărților dedicate celor mici; din contră, aventurile motanului fioros de pe copertă sunt descrise cu mare precizie, accentul căzând pe detaliile semnificative. Asta nu face însă romanul greu de lecturat, limbajul fiind unul destul de accesibil pentru cei mici.

Recunosc că m-am amuzant teribil. La început eram sceptică, nu mă așteptam să îmi placă așa mult o carte cu și despre un motan, dar seriozitatea cu care sunt descrise aventurile protagonistului, dar, în primul rând, seriozitatea cu care este el abordat ca personaj principal, reușesc să facă din Dincolo de cuvinte, destăinuirile unui motan cuMinte un roman pentru copii mici și copii mari, excluzându-se orice limită de vârstă.

Cartea e împărțită în 15 capitole cu titluri tare sugestive (Lecții de viață a fost capitolul meu preferat, absolut delicios!) însoțite de citate și maxime ale unor mari personalități, cum ar fi Charles Bukowski.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Irina Anca Mureșan.

Dacă aș încerca să vă rezum cartea, aș eșua, evident. Sasha ne povestește aventurile sale, începând din momentul în care a fost adoptat de Obidelul Mare (soțul Obidelului mic, care e stăpânul motănașului) tocmai din Ucraina. Protagonistul reconstituie momentul în care a fost nevoit să se despartă de familia lui, fiindu-i teribil de greu, și cum a ajuns pe mâinile actualilor stăpâni.

Citind Dincolo de cuvinte, destăinuirile unui motan cuMinte am realizat că oricât de mari am fi, înăuntrul nostru suntem tot mici. Și de fiecare dată când suntem descurajați, trebuie să ne amintim că în interiorul nostru încă respiră acel copil care contează pe noi pentru a-l proteja.   Dincolo de cuvinte, destăinuirile unui motan cuMinte e un roman scris de adultul care a reușit să protejeze copilul dinăuntrul lui, o carte care te face inevitabil să zâmbești, ba chiar să râzi în hohote altături de un motănel adorabil 😀 Recomand, recomand, recomand!