Recenzie Divergent de Veronica Roth

An apariție : 2011
Editura: Editura Leda
Nr. Pagini: 448

26.91 RON pe Libris 38.44 RON pe Elefant 39.90 RON pe Cărturești

În general am iubit această carte și o să am o legătura cu ea mereu, fiind o parte din mine așa că n-am ce spune ceva rău despre ea.

Autoarea putea să mai detalieze anumite întâmplări, în rest n-am nici o observație.

Divergent_2014Divergent de Veronica Roth este publicată din anul 2011 în lb. Română la editura Leda , iar în 2014 a apărut și cu coperta filmului în urma apariției lui. Divergent este prima carte din seria care-i poartă  numele, celelalte două cărți fiind Insurgent, Allegiant și Four a Divergent collection.

Acțiunea se petrece într-un Chicago distopic unde populația este împărțită în 5 facțiuni, acestea fiind: Abnegația- cei altruiști, Neînfricarea- cei curajoși, Candoarea- cei sinceri, Prietenia- cei buni și Erudiția-cei inteligenți. La vârsta de 16 ani fiecare copil dă un test pentru a afla în ce facțiune se încadrează, dar exsistă un fel de oameni cărora nu le poate controla mintea aceștia fiind numiți Divergenți care sunt periculoși pentru societate.

Beatrice Prior ( alias Tris) este eroina principală a acestui roman. La test află că este divergentă și este compatibilă pebtru 3 facțiuni: Neînfricarea, Abnegația și Erudiția, dar n-are voie să spună la nimeni că are mintea diferită deoarece este în pericol , poate fi ucisă. La alegerea facțiuni se transferă la Neînfricare, ea crezând că nu este prea bună pentru fosta ei facțiune.

Când ajunge la sediul neînfricaților își găsește prieteni adevărați, dușmani și chiar un iubit. Iubitul ei fiind chiar  instructoul ei  Four (alias Tobias Eaton transferat și el din Abnegație, deoarece îl maltrata tatăl lui, Marcus Eaton).

În primul stadiu al inițierii Tris este foarte slabă, deoarece primul stadiu stă în abilitatea de a lupta și de a-și întări corpul pentru apărarea orașului. În urma luptelor devine tot mai bună dar până atunci încasează 2 bătăi bune,  de la cel mai apring dușman al ei Peter. În timpul acestei lupte Four a plecat din sala de antrenament motivând lucrul acesta prin fapul că nu era un lucru pe care vroia să-l vadă.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Veronica Roth.

În al doilea stadiu Tris se descurcă mai bine decât ceilalți, ea fiind divergentă. Astfel, poate controla simulările și a reușit să se claseze prima. Însă Four a intrat în pasajul fricii lui și i-a arătat cum trebuie să se comporte un Neînfricat ca să nu se dea de gol. Într-o seară este atacată de Peter. Drew și Al ( un priten al ei) și este salvată de Four care vine din camera de control deoarece aude zgomote și o salvează, aceștea vrând să o arunce în Groapă să o omoare.

Pe tot parcursul cărții Tris dă dovadă de curaj, altruism, devotament, iubire față de fanilia, sentimente contradictorii, dar în cel mai important lucru începe să-și dea seama că îl iubește pe Four și are nevoie de el. Nu vă spun cum se termină primul volum ca să vă las pe voi să aflați ce se întâmplă în continuare.

Scrisul autoarei este foarte frumos, (acum depinde de fiecare dacă îi place acest stil sau nu), dar pe unele momente chiar mai putea să insiste. În rest cartea Divergent este și va rămâne una din cărțile mele preferate alături de film care este unul excepțional. Dacă n-ați citit cartea sau n-ați vizionat filmul ar fi bine să o faceți. Prima dată citiți cartea și apoi vizionați filmul!

Sper să vă placă recenzia mea și să vă fi stărnit un pic interesul asupra cărții 🙂

26
91 LEI