Recenzie Dosarul Shakespeare de Anthony King

Autor: Anthony King
Editura: Național
Nr. Pagini: 192

14.45 RON pe Libris

pc-cs-1-dosarul-shakespeare (1)Ați citit vreodată o carte a cărei acțiune se desfășura într-un stil atât de alert încât v-a fost aproape imposibil să o mai lăsați din mână? Cu siguranță vi s-a întâmplat măcar o singură dată, nu mă îndoiesc de asta. Ei bine, vă anunț că Dosarul Shakespeare de Anthony King este una dintre acele cărți.

Apărută în anul 2014 la Editura Național, Dosarul Shakespeare face parte din seria de cărți polițiste din cadrul editurii, Anthony King fiind un adept desăvârșit al genului.

Acțiunea acestei cărți începe în momentul în care Otto Schwein, împreună cu amanta sa, Gleen, urmăresc la televizor știrile despre numeroasele spargeri de bănci ce au loc în Los Angeles, metropola fiind numită „capitala națională și mondială a spargerilor de bănci”. Acest moment este cel care declanșează intriga cărții. Otto Schwein, văzând ce infractori mediocrii se apucă de jefuit bănci, este pregătit să le demonstreze tuturor ce înseamnă un jaf adevărat.

Personajul nostru principal, Otto Schwein, este numit, în urma primului său act de a sparge o bancă, Shakespeare. De ce tocmai acest nume? Datorită faptului că Otto obișnuiește să poarte costume inspirate din piesele de teatru ale celebrului William Shakespeare și să lase la locul atacurilor sale bilețele ce conțin fragmente din operele acestuia. Menționez că subiectul cărții este inspirat după un caz real din Los Angeles, care a lăsat în urmă multe semne de întrebare.

Acum că v-am relatat, în mare, despre este este vorba în această carte, să vă spun puțin și despre viziunea mea asupra cărții. Pentru început, doresc a mărturisi că romanele polițiste nu sunt tocmai punctul meu forte. Cu toate acestea, mereu când mă întorc la vreun thriller polițist, precum e acesta, îmi iau  avânt. Ceea ce vreau să spun de fapt este că, atât datorită limbajului care este foarte accesibil cititorului, cât și datorită acțiunii, citesc foarte rapid orice roman bun al acestui gen. Nu l-am mai citit pe Anthony King până acum, dar ceva îmi spune că voi face ceva în legătură cu asta.

Mi-a plăcut mult la această carte faptul că cele mai multe capitole alternează între două planuri: pe de o parte ne este prezentată lumea lui Otto, iar pe de altă parte privim spre polul opus, anume FBI-ul și Departamentul Poliției din Los Angeles. Acestea din urmă se ocupă cu prinderea infractorilor și încearcă să facă ceva pentru a reduce spargerile băncilor din statul California. Viețile personale ale celor ce lucrează de parte justiției nu sunt ignorate,  iar lucrurile devin și mai interesante și puțin nostime în momentul în care polițista Jane Heron începe a manifesta o atracție către unul dintre oamenii cu care lucrează, agentul Coleman.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Anthony King.

Cât despre metodele la care decurge criminalul pentru a-și salva pielea… le-am găsit destul de brutale. Dar cred că este o brutalitate necesară. Într-o lume plină de amenințări, unde la tot pasul dai de criminali în serie, oamenii sunt nevoiți să acționeze pe măsură.

Dacă vă întrebați de ce pe coperta cărții apare acea precizare „16+” – asta e pentru că sunt descrise și câteva scene de dragoste. Așa că în cazul în care simțiți vreun fel de incomoditate privitor la acest aspect, vă sugerez să nu-l abordați pe Anthony King.

Presărat cu situații neașteptate și momente limită, Dosarul Shakespeare de Anthony King, este o lectură lejeră, care m-a făcut numaidecât să uit de tot ce era jurul meu și să îmi concentrez atenția asupra lecturii. Așa că, dacă sunteți în căutare de cărți polițiste bune, vă recomand această carte. Este un roman palpitant, pe care-l veți citi cu sufletul la gură. Cel puțin asta mi s-a întâmplat mie. Textul, de asemenea, este limpede, iar mesajul este receptat rapid de cititor, stârnind curiozitatea. Prin urmare, este o carte cu adevărat fascinantă.

De asemenea, am observat că Editura Național mai are câteva volume scrise de acest autor în colecția „cărți polițiste și de dragoste”. Acestea sunt: Droguri și moarte la Los AngelesProfesioniștii morții, Ursoaica ucigașă și Crime în serie. Nu știu ce ziceți voi, dar pe mine mă intrigă.

Amintesc că Dosarul Shakespeare face parte din seria Poliția Criminală: Cazuri speciale, fiind a 19-a carte din această numeroasă serie care îi are în vizor pe diferiți detectivi, respectiv criminali.

14
45 LEI