Recenzie Exerciții de Echilibru de Tudor Chirilă

Nr. Pagini: 393

32.50 RON pe Libris 29.99 RON pe Elefant 34.95 RON pe Cărturești

Plină de metafore, romantism, poezie, scenarii, teatru. Vise și magie în cuvinte.

Unora poate părea superficială dacă nu o înțeleg, plină de dulcegării și metaforizări. Nu este o carte de acțiune, ci una de emoții și trăiri.

1.3d_1_21

Exerciții de echilibru de Tudor Chirilă este o carte extraordinară pe care am avut bucuria și onoarea de a o citi.

Citisem fragmente pe net și ascultasem de mii de ori fragmentele citite de Chirilă la un radio, Europa Fm parcă. Mă îndrăgostisem de poveștile triste de iubire, de disperarea trecerii timpului și de dezamăgiri, de plecări și reveniri, de copii și de idei, de sfârșituri și începuturi. când am primit cartea îmi tremurau mâinile pe ea. Mi-era milă să o deschid să nu o îndoi cumva.

Exerciții de echilibru este cartea unui om sensibil, un om care simte și vede multe vindecându-se prin scris. Cartea este o colecție a articolelor sale de pe blog și în fiecare articol pune o emoție nouă. Scrie la fel de emoționant ca o femeie și am fost uimită de forța imaginilor create de el, de teatrul absurd, comic sau trist creat în câteva pagini. Îmi plăcea că descopeream o parte din viața din București, dar erau și povestiri ce nu aveau loc și spațiu. Le vedeam desfășurându-se într-un spațiu gol, alb, în afara limitelor timpului, pentru că ideile sunt nemuritoare.

Am adorat fiecare tentă poetică a unor articole și am visat și plâns și regăsit iubirea și speranța în fiecare rând. E cu adevărat o carte magică. Am citit și fragmente în care erau povestite diverse întâmplări din turnee, a fost interesant să intru în lumea muzicii, să aflu dedesubturile, cum se pregătesc ei pentru public, câte emoții au, de ce anume se tem și cum se simt la final.

Chirilă este un povestitor genial. Cartea lui se află printre puținele pe care intenționez să le recitesc de fiecare dată când am nevoie de puțină magie să-mi revină zâmbetul pe buze. Folosește deseori dedublarea pentru a exemplifica o idee. Iubirea este pusă la rang de artă, de sentiment etern și nemuritor. Dezamăgirea, teama, gelozia, neîncrederea sapă șanțuri adânci între doi îndrăgostiți meniți să fie împreună, dar care nu se pot controla.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Tudor Chirilă.

Fiecare rând are multiple înțelesuri și îmbie la meditație. Nu ai cum să nu te regăsești în ce scrie Chirilă. Dramele vieții și ale amorului urmează șabloane asemănătoare în general.

Nu am cuvinte să laud cartea asta, e o poezie în proză, e romantism și frumusețe în cuvinte.