Recenzie „Fata cu vise alb-negru” de Andreea Russo

Autor: Andreea Russo
Editura: Bestseller
Nr. Pagini: 170

o fotografie de Nina Cucuietu♥

o fotografie de Nina Cucuietu♥

Mi-a plăcut Andreea Russo încă de când i-am citit Amintirile (din viitor). Am regăsit în ea oglindirea unui om sincer și frumos, care scrie despre cum viața poate fi vis și totodată coșmar. Fata cu vise alb-negru a fost o lectură care m-a captivat de la prima până la ultima pagină. Total diferit de trilogia Amintiri din viitor, cu un fir narativ de-a dreptul intrigant și o protagonistă de care m-am îndrăgostit, Fata cu vise alb-negru mi-a intrat sub piele, în special mulțumită unicității scriitorești de care a dat dovadă Andreea.

Ființele de hârtie ale autoarei au fost punctul forte al romanului. Protagonista, Andana, o tânăra puternică, de o frumusețe copleșitoare (eu mi-o imaginez ca pe-un soi de zeitate grecească, dar cu geacă de piele) are un singur vis: vrea să devină detectiv. Tatăl ei însă, nu își dorește ca fiica sa să-i urmeze cariera, cunoscând pericolul, supunând-o pe aceasta unui test. Astfel, dacă Andana o găsește pe femeia dispărută acum 24 de ani, Mia, se poate considera detectiv.

Și aici intervine întrebarea Ce faci? Ce faci când toți pe care îi cunoști parcă vor să-ți pună bețe în roate în îndeplinirea celui mai arzător vis? Ce faci când nu mai poți să revii din cenușă, asemenea păsării Pheonix? Ce faci atunci când răspunsul la întrebarea ce faci? nu mai e bine?

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Andreea Russo.

În dependență de cât achităm pentru bilet, așa și ne
așezăm, cineva pe locuri mai bune, altcineva pe locuri mai puțin bune. Totuși unii sunt
invitați, pentru unii altcineva achită locul, deci, aceștia nu știu ce înseamnă să muncești și
să primești un loc binemeritat. Totul e atât de absurd și logic în același timp, exact ca în
viața reală.

Fata cu vise-alb negru e o carte care mi-a fost dicționar. Am învățat ce înseamnă dragostea, ce înseamnă să lupți, să pierzi, și să încerci din nou. Și Fata cu vise alb-negru m-a învățat un lucru pe care nu l-am găsit definit nicăieri, și anume cum să colorezi un destin când ai la dispoziție doar două culori. Sau, mai bine spus, poți colora destinul ori îl lași pe el să te coloreze?

Fata cu vise alb-negru e un roman care pare extrem de accesibil la prima vedere, poate chiar lejer. Dar am fost surprinsă de profunzimea literară cu care și-a tratat autoarea personajele, dar, mai ales, de evoluția pe care am remarcat-o, o evoluție care, cu siguranță, va fi remarcată de toți cititorii de YA și nu numai.

Am citit Fata cu vise alb-negru de Andreea Russo printre căni de ceai și decorațiuni de Crăciun, simțind cum romanul în sine mă inundă în scorțișoară. O lectură mai-mult-decât copleșitoare, un roman polițist contemporan care intră, inevitabil, în topul meu de cărți preferate. Recomand Fata cu vise alb-negru tuturor celor care speră că o să se regăsească, printre nopțile pline de lacrimi curgând pe obrazul rece, printre visele pe lângă care curcubeul a uitat să apară.