Recenzie Fluturi de Irina Binder

Autor: Irina Binder
Editura: For You
Nr. Pagini: 596

55.00 RON pe Libris 55.00 RON pe Elefant 43.35 RON pe Cărturești

O poveste care te face să treci prin diferite emoții.

La un moment dat devine clișeică.

res_31881f5d32f311acb3749582956ed570Irina Binder, autoarea cărții Fluturi, este o tânără din Brașov care s-a făcut cunoscută datorită blogului ei, Insomnii. Povestea cărții a început chiar pe blogul acesteia, ca mai apoi să se transforme în cele două volume publicate la editura For You.

Așa cum Irina Binder ne spune, cartea se bazează pe o poveste reală, anume povestea ei de viață. Personajul principal, Irina, îi întâlnește pe cei doi cuceritori, Matei și Robert, într-o seară în club.

Matei o caută, iar ea se îndrăgostește de el într-atât încât se mută la București în casa acestuia unde locuia și fratele lui, Robert. Mai mult ignorată de Matei, Irina se îndrăgostește și de Robert care o tratează cu grijă, oferindu-i atenția de care aceasta avea nevoie. Alături de Matei, Irina trăiește și momente frumoase în care crede în iubirea lui, dar ajunge și să fie bătută din gelozie.

Personajul Irina este o femeie cu un caracter puternic care în puținii ani pe care îi are trece prin multe. Își pierde tatăl, pierde profesorul care i-a ținut locul tatălui ei. De asemenea, se îndrăgostește, însă  cu toate că aceasta dragoste nu-i aduce foarte multe bucurii, rezistă. Irina are defectul că se consideră prea bună pentru oricine și este perfecționistă în ceea ce face.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Irina Binder.

Deși la început l-a considerat pe Matei un om bun, capabil să o facă pe Irina să se bucure de viață împreună cu el, mai apoi am văzut că acordă mai multă importanță muncii și banului, fiind o persoană avidă, rea și geloasă. Singurul bărbat în care are încredere deplină este Robert, fratele său, căruia îi încredințează chiar și viața Irinei. Totuși, acesta nu știe că el este cel care se îndrăgostește nebunește de ea și ar face orice să o ia de lângă Matei.

Părerile asupra acestei cărți au fost împărțite de la bun început. Consider că fiecare interpretează carte așa cum vrea. Personal, mi-a plăcut ceea ce unii numesc telenovelă deoarece am avut parte de mister, de iubire, de ură, de gelozie, dar și de iertare. Părerea fiecăruia depinde de personalitate și de ceea ce îi place să citească.

55
55
43
35 LEI

1. Diana Elena Neaţă

Clișeică e puțin spus! Femeia asta habar nu are cum să scrie ca lumea, scrie ca o adolescentă depresivă (și are un ego de nu mai zic). Dar gusturile nu se discută până la urmă! Are totuși un merit: i-a determinat pe unii care nu citeau să citească!

2. Stefania

Cea mai proasta carte pe care am citit-o vreodata. Nu inteleg de ce i se face atata reclama acestei carti care are multe greseli gramaticale si un continut submediocru. Asa a ajuns literatura romana, prin promovarea unor nulitati? Vai de noi cu asa scrieri proaste, se vede ca invatamantul a luat-o rau in jos cu asa carti proaste si atat de multi fani semidocti.

3. Cristina

Este o porcarie de carte. .E povestea unei tinere intretinute ( eroina nu are nici o sluja) care se indragosteste de 2 barbati si locuieste cu amandoi sub acelasi acoperis. Indura batai , violuri, tot felul de farse in numele iubirii…. Aiurea de tot. Mie nu mi-a placut deloc limbajul grosolan ( sictir, zorro, etc), felul in care e o “lady ” si peste tot e apreciata si toti o iubesc si o indragesc, potrivelile alea ( prietenul imaginar e Robert) , in gara apare Robert, nu mai stiu unde se intalneste intamplator cu cutarica …. Nu o recomand.

4. Stefania

“autoarea cărții Fluturi, este o tânără din Brașov”

“Tanara” din Brasov care a scris aceasta carte proasta se apropie de fapt de 40 de ani.

5. Anonim

Buna seara!
    Chiar zilele trecute am dat, intamplator, peste cartile Irinei ( le avea o prietena).
    Imi pare rau ca am avut tangente cu aceasta “autoare” care mi s-a adresat cu un limbaj de mahala, recomandandu-mi sa ma duc la…preot( de fapt, ea a spus popa…) sau la psihiatru.
    Cui nu-i place cartea ii spune ca este..paranoic, incult etc.
    Mda, m-am lamurit si cu..”autoarea” asta!

6. Denisa

Buna ziua! Mie personal,volumul 2 nu mi-a placut deloc, e ca o telenovela proasta. Irina (personajul principal) e o femeie inselata in mod repetat,batuta si violata de iubitul ei dar care de fiecare data se intoarce inapoi la el. E groaznica!!

7. Denisa

M-am straduit din rasputeri sa termin de citit primul volum din Fluturi, desi intuitia imi spunea ca imi pierd timpul. Citind review-urile altor persoane care au citit-o, am realizat ca intr-adevar, acesta carte este chiar atat de proasta pe cat mi s-a parut mie. Rusine celor care au fost de acord sa o tipareasca si celor care au promovat-o!

8. Anonimus

Nu stiu de ce unii va credeti mai buni decat persoanele care indragesc aceasta carte dar voi jigniti, chiar nu va puteti exprima parerea intr-un mod in care sa nu ii jigniti pe ceilalti? Nu sunteti cu nimic mai buni ca ei, gusturile nu se discuta

• Stefania

@Anonimus

Aici nu s-a discutat despre cat de buni sunt unii cititori comparativ cu altii. Citeste mai bine comentariile si vei remarca faptul ca a fost criticata cartea Fluturi, personajele, subiectul din carte. Si nu te supara, este indreptatita indignarea unor cititori impotriva promovarii fara discernamant a unor nulitati literare, pline de agramatisme.

Ca sa pricepi mai bine despre ce este vorba, citeste cu atentie recenzia aceasta de pe Goodreads, este plina de argumente edificatoare ce demonstreaza lipsa de valoare literara a cartii Fluturi.

9. Ema Boicu

Eu nu inteleg un lucru: cum poate cineva sa se gandeasca sa discute despre “valoarea literara a acestei carti”?? Cineva spunea ca nu-I mai mult decat simpla blogareala, dar eu cred ca jignea gratuit pe autorii de bloguri. Limbajul grosolan al personajelor din aceasta carte este revoltator! Revoltator!. Ce mai e de comentat, dupa ce frunzaresti mizeria asta, si descoperi ca aceste fiinte “educate , manierate, unele cu sange albastru (!!??)” se exprima in cea mai vulgara, dezgustatoare limba de mahala? Limbajul curvelor si al celor care traiesc pe strazi (pentru ca nu vreau sa-i jignesc pe tigani).. Eu as fi interesata sa aflu, mai degraba, care este nivelul intelectual al doamnei Irina, autoarea, devreme ce dumneaei este , in primul rand, de vina, pentru nivelul suburban al personajelor ei. Si as mai spune ca lumea se inseala. Nici cea mai mediocra fata dintr-un liceu, corigenta la toate materiile, si care-si petrece jumatate din timp prin baruri si discoteci, nu ar fi transcris pe hartie o conversatie cu acest limbaj!! Nu, nu avem (inca) elevi atat de decazuti!

10. Silvi

Recunosc, am cumparat aceasta carte datorita publicitatii excesive iar din pacate nu am citi recenziile inainte de a ma apuca sa o citesc… A fost o decizie proasta. Nu ma regasesc deloc in stilul povestitorului. Descrierile sunt unele generale, se folosesc excesiv de mult adjective si sinonime insirate unele dupa altele de iti lasa senzatia ca povestitorul a stat cu dictionarul de sinonime langa el. Insiruirea evenimentelor se petrece cu o rapiditate iesita din comun, cititoul este introdus apoi scos din multe cadre al caror deznodamant este lasat la voia intamplarii (vezi scenele cu apelurile primite de la asa-zisul admirator anonim, scena cu domnul profesor ramas in grija Irinei)… Sunt create actiuni care nu au un fir continuu sau personaje care nu isi regasesc locul in aceasta scriere. Limbajul pare unul folosit de adolescenti, abordari “smechere” , “fitoase”, propozitii si dialoguri scurte… Sincer, nu m-a sensibilizat acest roman, nu am gasit acel ceva… Poate ador prea mult stilul de abordare al iubirii, tradarii, tristetii si resentimentelor explimate in romanele lui Gabriel Garcia Marquez sau Alexandre Dumas, iar romanul Irinei Binder mi s-a parut doar un jurnal intim de tip adolescentin.

11. mada

Voi astia care vreti sa vedeti doar suprafata si lucrurile bune din fiecare, cred ca mereu ati fost superficiali. Fata asta scrie exact cum sunt lucrurile in viata de zi cu zi, nu doar ce se vede la “televizor”, cred ca si printesele se scarpina in nas, corect? dar nu le vede nimeni si in societate sunt niste doamne. Gandurile fetei sunt ale oricarei fete, doar ca nu le spune nimeni cu voce tare, Ema Bociu probabil ai undeva trecut de 50 de ani, respect pentru varsta ta, dar imagineaza-ti ca si copilul tau face asemenea lucruri de care tu nu o sa ai habar niciodata, si daca o sa-i inoculezi asa pareri in cap, chiar o sa fie strain de tine cu totul, o sa spuna doar ce ai vrea tu sa auzi si o sa fi mintita permanent pentru ca nu-ti place “limbajul prosolan”. Sunt genuri si genuri de carti, daca tu preferi lumea aceea de fatada si doar ce se vede la suprafata, atunci imi cer scuze pentru comentariul meu, nu ai sa-l intelegi niciodata.
    Semnul exclamarii nu-si avea rostul in ultima propozitie.
    O zi excelenta.

12. Claudia

Am inceput sa citesc cartea datorita publicitatii care i s-a facut, dupa primele 50 de pagini citite am inceput sa regret si am cautat reviewuri pe net descoperind ca nu numai eu am fost dezamgita de o carte atat de ridicata in slavi… Acum ma indoiesc de inteligenta celor care au citit-o si au fost incantati astfel incat sa o recomande si altora.

13. Claudia

Si stii ce ma sperie?! Ca sunt atat de multi oameni incantanti de aceasta carte lipsita de orice valoare… Lor chiar nu le-a picat in mana o carte care chiar sa le transmita ceva, o carte din care sa invete ceva? Din primele 50 de pagini am simtit ca privesc o emisiune de slaba calitate tipica zilelor noastre si canalelor noastre de televiziune. Am renuntat.

14. Raluca

Din ceea ce ati scris nu pot decat sa deduc ca traiti undeva intr-o lume imaginara! Ceea ce a scris Irina in aceste 3 carti nu este altceva decat realitatea. Va spune asta o stundeta in primul an la litere, care a trecut prin liceul zilelor noastre si credeti-ma, este mult mai rau decat ceea ce se poate citi in carte. Va asigur! O zi buna!

15. Cristina

Am terminat aseara cu chiu cu vai primul volum…am cautat imediat recenzii pe net si m-am lamurit, nu am fost singura cititoare dezamagita. Intriga fortata, neverosimila, personaj principal narcisist, dialoguri facile, multe multe scene redundante si pe ici-colo chestii motivationale universal-valabile (care prind si impresioneaza cel mai tare). Un public facil..probabil cel care face ratingul la Acasa. O fi autobiografica dar nu are nimic cu literatura adevarata.

• Anonim

Buna ziua! Din pacate asta este parerea dumneavoastra despre carte, dar prin aceasta parere ‘nevinovata’ m ati jignit pe mine si pe alti cititori care indragesc cartea. Urat din partea dumneavoastra sa judecati si sa insultati gratuit autoarea cat si cititorii. Autoarea scrie foarte bine si acele ‘chestii motivationale’ , cum le ati numit dumneavoastra au un impact puternic in viata de zi cu zi a unui om care traieste in ceva numit viata reala, de care dumneavoastre se pare ca nu prea va bucutrat ca vad ca tot aduceti vorba de televizor. Banuiesc ca daca tot vorbiti de postul de televiziune Acasa sunteti printre aceia care se uita pentru ca altfel nu ati sti despre ce e vorba, dar ma abat prea mult de la subiect. Irina, personajul ‘narcisist’ , cum ati spus dumneavoastra nu face altceva decat sa se dea ca auto exemplu, dar fiecare intelege ce vrea. Asta e fix parerea mea si imi pare rau daca v am insultat gratuit, dar na, citind Fluturi nu pot face altceva, nu? ca doar limbajul e grosolan.

16. Alexandra

Aceasta carte mi s-a parut oribila. Aceasta doamna, care spune ca este personajul peincipal, ne prezinta o telenovela ieftina. Oare chiar toata lumea o considera un inger si o frumusete rara?! Chiar atat de buna, milostiva, lady, bine crescuta si rafinata era? Chiar trebuia sa sublinieze asta in toate cartile?! Jalnica e putin spus! Mie nu mi-a placut deloc si nu o recomand nimanui!

17. Dani

Am cumparat si eu cartea aseara din aeroport, fara sa mi dau seama ca e vol 3. In fine, nu e nevoie sa citesti vol 1 si 2 ca sa te lamuresti ce se intampla. Valoare literara 0, subiectul total nerealist si asemanator cu cel al unei telenovele, eroina cu pretentii de culta dar limbaj si comportament de altceva, personaje la fel de nerealiste, fix o telenovela + un pret ft piperat. Ce-i drept ma asteptam sa fie asa, cam asta se intampla cu cartile promovate din plin, mai ales de catre publicul roman consumerist si iubitor de acasa tv. Dar partea buna e ca m am destins pe durata calatoriei cu avionul, o recomand pentru teama de avion:)