Recenzie Ghid de supravieţuire în call center (şi orice altă corporaţie multinaţională) de Camelia Bucur

Autor: Camelia Bucur
An apariție : 2017
Editura: Tracus Arte
Nr. Pagini: 177
Acordă o notă cărții:
 

VERIFICĂ DISPONIBILITATEA CĂRȚII PE:

„O să fie un job provizoriu, cât termin facultatea, şi dup-aia lumea e a mea!”

Aşa începe o nouă etapă din viaţa ei. Plină de pozitivism şi idealuri măreţe care par a fi la doar o aruncătură de băţ distanţă. Doar că nu le poate atinge încă. Mai e timp. Destul chiar. Un timp care să o înveţe experienţele ce vor contribui la schimbarea lumii ei şi a altora. Sună bine! De fapt, e perfect pentru orice tânăr care îşi croieşte timid, dar plin de speranţe şi vise ne-ucise, un drum spre o viaţă de adult serios, responsabil …şi capabil de a-şi atinge targetul zilnic impus de firmă.

Camelia Bucur, autoarea şi eroina poveştii care o descrie în cartea sa de debut, Ghid de supravieţuire în call center (şi orice altă corporaţie multinaţională), adaugă o altă filă, omisă ori pitită într-un sertar ascuns în mod intenţionat, a vieţii de corporatist.

Ea există, şi într-un alt mod, departe de zâmbetele sclipitoare afişate în posterele de promovare ale unui call-center. Cititorul descoperă o lume, un colectiv, o societate nu tocmai perfectă şi plăcută, sau uşor de trăit în ea. Totuşi, descrisă într-un mod ironic şi amuzant, şi care îţi ţine atenţia captată de la primele pâna la ultimele rânduri.

Întâlnim colegi care sunt mai preocupaţi de viaţa altora decât a lor, cei care nu se spală sau care nu trag apa după ei, pupincuriştii, turnătorii… iar lista continuă.

„În fiecare colectiv va exista un furăcios. Că a încurcat pachetul, că n-avea bani să-şi ia ceva de mâncare sau că, pur şi simplu, e cleptoman, colegul acela va exista. O dată pe lună va exista măcar un om care se va plânge c-a rămas nemâncat, fără motiv.”

Nici şefii nu au scăpat de catalogări haioase, dar uşor înţepătoare. Însă, prefer să las aceste denumiri nespuse aici, deoarece este o adevărată plăcere şi pur divertisment să fie descoperite pe cont propriu. O zic din proprie experienţă.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Camelia Bucur.

Aşadar, toate aceste momente pline de frustrări, strânse şi înnodate în nenumărate rânduri de-a lungul anilor, dar îmbinate cu mult umor, sunt precum un duş rece menit să te trezească subit şi să îţi amintească faptul că timpul ăsta curge prea rapid pentru gustul nostru, iar mulţi dintre noi suntem prea nepregătiţi pentru el. Şi astfel, un număr mare de oameni ajung să rămână blocaţi doar într-un singur loc, într-o singură rutină… într-un call-center.

Şi, da, perioada provizorie se transformă într-un deceniu, care tindea să se prelungească… până la pensie chiar.

Câteva rânduri spre finalul cărţii:

„…imaginează-ţi-i pe toţi la pensie. Cum o să faceţi întrecere cu scaunele cu rotile pe coridoare, cum o să faceţi schimb de perfuzii cu pizza sau chicken fingers şi cum, ca o glumă sadică, unul dintre voi o să vă amestece protezele în timp ce, inevitabil, veţi adormi în timpul programului.”

Lectură plăcută!

VERIFICĂ DISPONIBILITATEA CĂRȚII PE:

Dacă îți plac articolele noastre încurajează-ne cu un share :)

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 goodreaderi s-au alăturat Tribului GoodRead.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍

Descoperă cartea săptămânii

Website Comments

Iubim comentariile tale :)