Recenzie Gramatica Limbii Germane de Aurelia Călugăriţa şi Cornelia Danciu

Autor: Aurelia Călugăriţa şi Cornelia Danciu
Editura: Corint
Nr. Pagini: 447

28.84 RON pe Libris 33.99 RON pe Elefant

O carte foarte bine structurată, cu explicații clare, sugestii de învățare și exerciții de consolidare și aprofundare.

Gramatica Limbii GermaneÎn contextul socio-economic actual cunoașterea limbii germane poate fi cu ușurință considerat un avantaj. Gramatica limbii germane de Aurelia Călugărița și Cornelia Danciu  este un instrument util și de actualitate pentru pentru toți cei care studiază această limbă: elevi de gimnaziu sau liceu, dar și adulți care doresc să își împrospăteze și să își aprofundeze cunoștințele de limba germană atât pentru folosirea ei în diverse contexte cât și în vederea susținerii unor examene. De asemenea, cartea poate fi un material auxiliar de real ajutor pentru profesori.

Prin această carte, cei care studiază limba germană sunt ajutați să  înțeleagă gramatica și morfologia acestei limbi, pornind de la structurile sale cele mai simple și ajungând la cele mai complexe – în vederea folosirii active și corecte a informațiilor asimilate.

Explicațiile oferite sunt clare, fiind explicate într-un limbaj accesibil. De asemenea, acestea sunt însoțite de exemple concludente cu traducerea lor în limba română și, uneori, de sugestii de învățare. În tratarea unor probleme mai delicate, autoarele au urmărit raportarea la gramatica limbii române. Termenii folosiți sunt cei  tradiționali, universal-cunoscuți – fapt ce facilitează înțelegerea și asimilarea fenomenelor prezentate.

Gramatica limbii germane este structurată pe două mari capitole: Părți de vorbire și Părți de propoziție. Fiecare temă abordată este însoțită de exerciții de gramatică plasate în ordinea dificultății lor – utilizatorii cărții având și posibilitatea de a se autocontrola prin intermediul indicațiilor de la sfârșitul cărții. În plus, cartea vine și cu o anexă substanțială ce are ca scop sistematizarea unor structuri gramaticale (modele de conjugare pentru verbele auxiliare, modale, predicative, neregulate și mixte; reacțiunea verbelor; reacțiunea substantivelor; reacțiunea adjectivelor și adverbelor).

De remarcat este și design-ul interior al cărții ce facilitează, la rândul său parcurgerea sa.

Pe scurt, Gramatica limbii germane de Aurelia Călugărița și Cornelia Danciu constituie o resursă cuprinzătoare și de calitate pentru toți cei preocupați de învățarea/predarea limbii germane.

28