Recenzie Harry Potter şi Camera Secretelor de J.K. Rowling

An apariție : 1998
Editura: Egmont
Nr. Pagini: 267

35.00 RON pe Libris 79.99 RON pe Elefant 38.00 RON pe Cărturești

Păstrează stilul de a povesti din volumul precedent, iar cei ce au îndrăgit prima parte cu siguranţă vor îndrăgii şi cea de-a doua.

La fel ca primul volum este mai mult destinată copiiilor.

harry-potter-si-camera-secretelorÎndrăgita autoare, J.K. Rowling, a seriei Harry Potter publică următorul volum, în care ne sunt prezentate vieţiile celor trei puştani: Harry Potter, Hermione Granger şi Ron Weasley la Hogwarts, şcoala de magie, farmece şi vrăjitorii, cu toate peripeţiile lor, bune şi rele. Romanul continuă aventura celor trei prieteni în încercarea de a lupta împotriva inamicului de moarte, Lord Cap-de-Mort, al eroului nostru Harry Potter, trecând peste obstacolele puse în cale de el.

Cel de-al doilea roman al seriei începe cu cea de a douăsprezecea aniversare a lui Harry, în casa familiei Dursley, care era iarăşi dată uitării de membrii familiei. Deşi acest eveniment nu este băgat în seamă, un alt eveniment are loc în acea zi: şeful domnului Dursley si soţia lui sunt invitaţi la cină. Ştiind că nu este agreat, Harry se refugiază la etaj unde dă peste un musafir neaşteptat: Dobby, un spiriduş de casă! Acesta venise să îl prevină pe Harry de pericolele ce îl vor aştepta la Hogwarts, dacă se întoarce, dar reuşeşte să strice cina organizată de familia Dursley. În consecinţă domnul Dursley îi interzice lui Harry să se întoarcă la Hogwarts, dar scapă datorită lui Ron. De aici şi până la începerea noului semestru mai au loc alte evenimente nefericite precum călătoria eşuată cu Polen Zvrr sau pierderea trenului de către Harry şi Ron (aceştia fiind nevoiţi să ajungă la Hogwarts cu o maşină zburătoare, dând astfel de probleme). Scăpând ca prin urechile acului cei doi încep noul an şcolar unde fac cunoştinţă cu noul şi inutilul profesor de Apărare contra Magiei Negre. Cu toate că se laudă a fi un mare luptător împotriva magiei negre nu reuşeşte să împiedice ‘accidentele’ ce vor avea loc la Hogwarts în timpul anului. Mesaje scrise cu sânge pe pereţi, împietriri neaşteptate, jurnal fermecat, coliere blestemate şi multe alte evenimete îngrozitoare prevestesc ceva rău ce avea să se întâmple. Cei trei eroi încearcă să le dea de capăt acestor probleme cu ajutorul jurnalului care este defapt jurnalul ce îl avea Lord Cap-de-Mort pe vremea când studia la Hogwarts.

În final aceştia ajung în Camera Secretelor unde înfruntă împreună capcanele puse de el. Harry înfrânge baziliscul cu puţin ajutor din partea pheonixului lui Dumbledore şi distruge ce a mai rămas din jurnalul lui Tomas Cruplud a.k.a Lord Cap-de-Mort. A doua parte a seriei se încheie cu Harry salvând-o pe Ginny de amintirea lui Tomas iar drept răsplată, el şi prietenii lui primesc premii speciale şi o serbare în cinstea lor.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de J.K. Rowling.

Deşi prima parte a seriei pare copilăroasă, deja de la cea de a doua lucrurile încep să se schimbe. Autoarea abordează o atitudine mai serioasă în acest roman, făcându-l puţin mai înfricoşător şi mai incitant, reuşind să ţină cititorii în suspans.

35
79
38