Recenzie Intimidare de Penelope Douglas

Autor: Penelope Douglas
Editura: Epica
Nr. Pagini: 367

35.60 RON pe Libris 24.99 RON pe Elefant 37.47 RON pe Cărturești

Mesajul tranmis este puternic Actiune bine conturata

Personajul masculin este foarte complicat si uneori tinzi sa il urasti

Vreau să vă prezint o poveste de dragoste puţin mai altfel.. Este vorba despre Intimidare de Penelope Douglas, o carte despre iubire, aventură, minciună şi ură, toate ambalate cu fundiţă pentru cititorii curioşi.

Penelope Douglas îmi place foarte mult şi o admir pentru diversitatea pe care o oferă cititorilor ei. Nu este prima carte citită de acest autor, însă Intimidare este cea mai complexă, pentru că personajele ei sunt la rândul lor complexe.

Tate este eroina noastră, o fată frumoasă şi curajoasă, care cândva avea un prieten bun, Jared. Se iubeau în secret, însă niciodată nu au admis acest lucru. Prietenia lor era însă solidă şi se bucurau de compania celuilalt. Până într-o vară, când Jared a petrecut vacanţa acasă la tatăl său şi s-a întors complet schimbat. A început să se poarte urât cu toţi cei din jur, inclusiv cu Tate. A dat-o la o parte complet, parcă uitând de frumoasa prietenie ce îi lega.

Noul Jared nu mi-a plăcut de loc. Se purta foarte urât cu Tate, o făcea să se simtă urâtă, nefolositoare, dorind parcă să aibă pe cineva care să îi reflecte trăirile. Experienţa traumatizantă pe care a trăit-o îl face un băiat rece, care nu cred că a fost foarte iubit de cititori în prima parte a cărţii. Tate reuşeşte încet încet să îi dărâme acest perete construit în jurul inimii sale, însă acest lucru îl face cu multă suferinţă.

Tate este o eroină îndrăzneaţă, care luptă pentru ceea ce îşi doreşte, însă la un moment dat are şi clipe de slăbiciune şi trebuie să recunosc, mi-a fost milă de ea. O admir, pentru că poate eu nu aş fi putut să trec pentru toate lucrurile pe care Jared le-a zis şi i le-a făcut.

Ştiu că în mod normal dragostea învinge totul, însă din punctul meu de vedere, anumite lucruri nu trebuie iertate şi trecute cu vederea atât de uşor. După un conflict care durează mai mult de 80% din carte, se întâmplă ceva care întoarce lucrurile dramatic. Mi-a plăcut sincer mesajul pe care îl transmite Penelope şi are legătură cu hărţuirea şi agresiunea verbală, foarte prezente în liceele din SUA şi nu numai. Este important să ştim să ne apărăm şi dacă se poate, să nu ne lăsăm dărâmaţi atunci când cineva ne spune că nu valorăm nimic. Părerea noastră este cea mai importantă şi nu trebuie să ne simţim inferiori în faţa unora care vor decât să ne facă rău sau să ne desconsidere.

Per total, o carte interesantă, însă cu o poveste de dragoste care poate nu va fii pe placut tuturor. Sunt convinsă ca cititorii se vor împărţi în tabere pro şi contra. Eu sunt în continuare confuză, având momente în care am iubit personajele, momente în care voiam să arunc de supărare cartea pe podea. Important este că a reuşit să mă marcheze şi mesajul ei încă îmi dă mult de gândit.

35
60 LEI
24