Recenzie ,,Legendele urbane” de Alin Leancă

Autor: Alin Leancă
Editura: Vicovia
Nr. Pagini: 150

Cartea reprezintă un bun prilej de îmbogățire a culturii generale și mai ales de înțelegere a mentalității românilor.

Legendele urbane de Alin LeancăLegendele urbane reprezintă lucrarea de licență în sociologie a lui Alin Leancă, care se diferențiază cu mult de studiile obișnuite prin subiectul interesant și valoros abordat, acela al zvonurilor și al legendelor române și internaționale.

Cu un format mic, drăguț și accesibil, autorul trece, mai întâi, prin mai multe definiții teoretice, sofisticate și trebuie să recunosc că am avut ceva bătăi de cap în a le înțelege întru totul. Nu am făcut și nu fac, încă, sociologie la școală, dar pot spune că această lucrare de licență mi-a trezit un interes destul de mare și aștept cu nerăbdare clasa a unsprezecea.

De asemenea, beneficiind de o foarte bună structurare și chiar câteva ilustrații, partea teoretică este sprijinită de fapte, la baza cărarora stau, fără îndoială, foarte multe ore de documentare din partea autorului. Se fac, pe parcursul cărții, foarte multe referințe la opere sociologice și, în procesul documentării, Alin Leancă a ajuns chiar să ia interviuri oamenilor despre anumite legende, iar acest lucru mi se pare complet onorabil.

Chiar dacă, pe parcursul micii cărți, pe care am terminat-o în cam trei sferturi de oră, sunt destul de multe greșeli de tehnoredactare, ele nu împiedică receptarea mesajului de către cititor și consdier că a fost o lectură foarte benefică îmbogățirii culturii mele generale. Mi-a plăcut mai ales faptul că s-a vorbit despre legende din jurul Bacăului și, prin urmare, din preajma orașului în care locuiesc și am fost surprins că auzisem de multe dintre acestea.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Alin Leancă.

Concluzionând, Legendele urbane este o lectură foarte rapidă, destinată mai ales celor interesați de domeniul științelor sociale, dar și celor care vor să știe mai multe despre mentalitatea românilor, despre diferitele forme de manipulare (manipulare ocultă) dar și despre modul în care o întâmplare poate avea atât de multe demersuri și interpretări.

Cartea poate fi cumpărată de aici, la un preț foarte avantajos. 😉