Recenzie Liceenii în Alertă de George Șovu

Editura: Universitara
Nr. Pagini: 174

10.40 RON pe Elefant

Prezintă viața agitată și plină de suspans a foștilor Liceeni. Suspans, mister, glume bune și iubire.

Are un ritm rapid. Se contopesc mai multe stiluri.

liceenii-in-alerta_1_produs

Liceenii în alertă de George Șovu este o carte care mi-a plăcut poate chiar mai mult decât filmul. Am descoperit seria de cărți relativ recent și am devorat-o fără rețineri. Un amestec de romantism și carte polițistă reiese atât din filele cărții, cât și din scenele filmului.

Dana, Geta, Ionică și Cosmin, care îl înlocuiește pe Mihai, sunt cei pe care cartea îi are in prim plan. În plan secundar, ca adjuvant la desfășurarea acțiunii apare fratele lui Ionică și prietena lui și chiar profesoara Isoscel. Față de primele cări când pe toți îi caracteriza o nebunie, un comic, o veselie, toate specifice tinereții și adolescenței, acum toți sunt mai maturi. Ionică este responsabil pentru fratele lui și încearcă să îl readucă pe calea cea bună, nu vrea să o piardă pe Geta, dar nu-și poate ține în frâu gelozia, pe Cosmin vrea să-l ajute și iau urma unei bande de traficanți de droguri, apoi trebuie să iasă el însuși din bucluc când poliția crede că el e un infractor.

Viața Getei și a lui Ionică începe să se complice atunci când află că fratele său consumă droguri, iar el este luat drept un infractor și arestat pe nedrept. Totul începe să se lege și pentru a-și ajuta prietenul să dea de urma mafiei, dar și pentru a-și scăpa fratele de patima drogurilor, intră într-un joc periculos. Cei doi merg sub acoperire să descopere sursa drogurilor și dealerii lor. Dana nu vrea să-l lase pe Cosmin să se implice, Cosmin este îngrijorat pentru ea pentru că este ziaristă și ia interviuri unor oameni dubioși. Se vede clar cât s-a schimbat Dana: e mult mai curajoasă, mai arăgoasă, prietenia cu Geta nu mai e ce a fost, e distantă și rece. Ionică e mult mai protectiv, mai matur, un adevărat cap de familie. Responsabil, mai actor ca niciodată și mai hazliu, face tot farmecul cărții.

Isoscel, profesoara severă de care se temeau toți elevii, a devenit cu totul altă persoană în această carte: apropiată de foștii elevi, și-a botezat până și câinele Ionică de drag pentru elevul său. Are o soră geamănă care îi va ajuta pe foștii elevi să-l ascundă pe Ionică până reușesc ei să-i dovedească nevinovăția. Este frumos cum colaborează toți să-l scape pe Ionică. Prietenia este un sentiment puternic care unește oameni chiar cu idei total diferite despre viață și în situații critice prietenia și legătura lor de suflet este testată. Cartea are un ritm alert, mai lente și mai romantice sunt scenele dintre fratele lui Ionică și Sandra, prietena lui, doi copii inocenți care vor să descopere tainele iubirii și sexualității lor.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de George Șovu .

Îmi place la George Șovu că știe să creeze povești frumoase, povești pe care le recitești deși ai trecut de ani buni de perioada liceului și pune suspans în ele. Acel suspans care te lasă în aer în momente importante, care cască întrebări și le lasă fără răspuns. Personajele capătă trăsături în mintea cititorului care nu numai citește, dar și îmbogățește conținutul cărții cu propria imaginație și fantezie.

Recomand această carte tuturor, indiferent de vârstă și ocupație!

10
40 LEI