Recenzie „Mâine” de Guillaume Musso

Autor: Guillaume Musso
Editura: All
Nr. Pagini: 448

47.41 RON pe Libris 13.46 RON pe Elefant 29.90 RON pe Cărturești

Guillaume Musso - Maine - De fiecare dată când îl citesc pe Musso mă simt acasă. Simt că găsesc o parte din mine pe care am pierdut-o în altă viață. Stilul scriiturii, atât de spontan și firesc, reușește să se implanteze în mintea cititorului. Pentru totdeauna, chiar dacă pentru unii totdeauna înseamnă doar o secundă. Mâine este romanul pe care l-am citit cel mai de curând și pe care cu siguranță îl voi reciti. Cu un final imprevizibil, specific lui Musso, Mâine te poartă pe niște cărări ascunse, în care dragostea se îmbină cu frica și suferința, iar ura devine ceva firesc, precum o stare de așteptare continuă.

Matthew este un tânăr profesor de filosofie de la Cambridge. Văduv de ceva vreme, cu trăsături tinerești de bărbat chipeș, profesorul face furori printre mai tinerele sale studente. De când a pierdut-o pe Kate, soția lui, ceva a murit în Matt. Găsindu-și refugiul în timpul petrecut cu fiica sa, Emily, profesorul pierde aproape orice conexiune cu realitatea, închizându-se în sine, devenind doar o umbră printre cei vii.

În apropierea Crăciunului, Matthew își achiziționează un laptop la mâna a doua, care avea pe carcasă semnătura Emma L. Matt găsește niște poze în laptop-ul cumpărat și se decide să ia legătura cu fosta proprietară, pentru a se asigura că nu vrea pozele înapoi. Între timp, spațiul acțiunii se mută în New York și facem cunoștință cu Emma Lovenstein, o tânără somelier de 32 de ani. Când tânăra primește un mail de la Matthew Shapiro, care o întreabă dacă e interesată să își primească pozele înapoi, o încearcă un sentiment ciudat. Cum de a făcut destinul ca cei doi să ia legătura, chiar în momente de maximă suferință? Ajung să vorbească din ce în ce mai mult, hotărând să se întâlnească următoarea zi. Mâine.

Nimic nu este imuabil, mai ales fericirea. Fragilă precum sticla, ea nu trebuie să fie considerată o achiziție, căci poate să nu dureze decât o clipă.

Emma e personajul meu preferat. O tânără care a iubit nebunește toată viața și, prin urmare, a suferit. A ajuns în ipostaza în care simte că s-a pierdut pe sine, într-un trecut îndepărtat. Și totuși zâmbește, încearcă să fie puternică pentru cei din jurul ei, în special pentru Matt.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Guillaume Musso.

Mâine e un roman de-a dreptul unic, captivant, surprinzător. O poveste în care iubirea nu ține cont de timp și spațiu, o poveste în care lupta cu tine însuți s-ar putea să coste viața persoanei la care ții cel mai mult. Musso e cu adevărat un iluzionist al cuvintelor, un geniu al suspansului. Mâine e una dintre cele mai impresionante cărți pe care le-am citit. Reușește să te dea peste cap, să te joace pe degete precum un păpușar profesionist. Și de fiecare dată când crezi că știi cum se termină romanul…te înșeli. Crede-mă.

47
41 LEI
13