Recenzie Mândrie și Prejudecată și Zombie de Jane Austen & Seth Grahame-Smith

Autor: Zombie de Jane Austen & Seth Grahame-Smith
Editura: Leda Edge
Nr. Pagini: 382

38.00 RON pe Cărturești

Mândrie şi Prejudecată a fost întotdeauna cartea mea preferată prin modul în care Jane Austen scrie despre o epocă de poveste. Totul părea magic atunci, pornind de la locuri, oameni şi terminând cu obiceiurile şi tradițiile care personal, m-au fascinat. Domniţele erau pasionate de artele frumoase, domnii erau din cale afară de galanţi şi totul părea perfect.

Pentru a schimba puţin registrul, Jane Austen s-a hotărât să colaboreze cu un scriitor renumit al genului horror şi să ne ofere acest mixt surprinzător, dar interesant, care a reuşit să îmi capteze atenţia şi să îmi stârnească poftă de a o explora neapărat. Ştiu că pare foarte ciudată această asociere, însă vă asigur că este una reuşită. Mulţi dintre voi probabil gândiţi că de ce tocmai zombi? Existau o mulţime de idei care puteau să se întrepătrundă cu personajele noastre, iar Jane Austen a ales tocmai aceste creaturi ciudate pentru a ne oferi o re-interpretare a poveştii de iubire dintre Elizabeth Bennet şi Darcy.

Din punctul meu de vedere a fost inspirată şi tocmai acest element surprinzător face cartea foarte palpitantă şi uşor de citit. Legăturile dintre personaje rămân la fel, cuplurile noastre se iubesc la fel ca în cartea originală şi au aceleaşi trăsături marcante. Elizabeth este extrem de inteligentă şi de ambiţioasă, Darcy misterios şi mândru, Jane timidă şi reticentă în a-şi exprima sentimentele, iar Bingley la fel de visător. Evident avem parte şi de un personaj negativ căruia în această carte i se va acorda un rol mai complex. Cred că v-aţi dat seamă că este vorba de Wickham. Citiţi cartea pentru a vedea exact cât de mult schimbă Jane Austen firul narativ şi destinul personajelor îndrăgite de generaţii întregi.

Fără îndoială, Darcy este una dintre cele mai marcante personaje masculine ale literaturii universale, prin felul lui complex de a fi, de a se purta şi mai ales prin mândria de care dă dovadă în relaţia cu Elizabeth. Judecă aspru, se ghidează după aparenţe și uneori nu vede ceea ce este exact în fața ochilor săi. Rămâne de văzut în ce ipostaze îl va  surprinde Jane Austen , însă tot ce vă pot spune este că ţelul lui în viaţa îl constituie apărarea oamenilor de zombii şi se va dedica total acestei misiuni. Acelaşi lucru îl va face şi Elizabeth, pe care o vedem aici într-o perspectivă diferită. Este mult mai puternică, mai hotărâtă şi poate înfrunta pericole pe care să fim serioşi, nu orice fată ar putea. Toate personajele capătă această “aură războinică”, însă nu uită că dragostea trebuie pusă pe primul plan.

Rămâne doar să citiţi cartea, indiferent dacă ştiţi povestea sau nu. Pentru fanii cărţii iniţiale, vă asigur că veţi fi plăcut surprinşi de perspectivă nouă dată acţiunii, iar pentru cei care încă nu sunt familiarizaţi cu povestea, doar rămâne să vă bucuraţi de acestă combinație curajoasă de dragoste, loialitate şi creaturi ciudate care pun în pericol lumea pe care o ştim.

38