Recenzie Marii inițiați ai Indiei și Părintele Paisie de Dyonysios Farasiotis

Autor: Dyonysios Farasiotis
An apariție : 2000
Editura: Egumenita
Nr. Pagini: 470

17.10 RON pe Libris 18.00 RON pe Elefant

Citind Marii inițiați ai Indiei și Părintele Paisie veți fi de acoord sau poate nu cu afirmația și argumentele pro și contra pe larg expuse de către Dyonysios Farasiotis referitoare la yoga ca o știință ca oricare alta și nu la yoga ca religie.

Deși cartea nu se dorește un studiu științific și teologic poate părea uno cititori neechidistantă și cu o prea mare implicare emoțională a autorului în a arăta avantajele și punctele forte ale creștinismului comparat cu hinduismul.

marii-initiati-ai-indiei-si-parintele-paisie_1_produsNu știu dacă voi prieteni ai Goodread ați mai citit o carte în care să fie expuse asemănările și deosebirile dintre creștinism și hinduism, yoga în special până într-acolo încât să citiți un pasaj de genul “Inima nu li se umple de suruburi si table. Au dorul acela dupa Dumnezeu, dar se afla in ratacire. Diavolul ii inseala si ii mutileaza duhovniceste. Daca acest popor L-ar cunoaste pe Hristos, cu inima pecare o are, ar spori nespus de mult”. Cartea este scrisă de un grec care a încercat să cunoască filozofia și religiile lumii prin experiențe proprii, călătorind foarte mult în India și locuin în chiliile de pe muntele Athos.

Dyonysios Farasiotis scrie Marii inițiați ai Indiei și Părintele Paisie în stil autobiografic, împărtășind cititorilor evenimentele trăite de el în drumul său spre cunoașterea religioasă. Autorul va descrie cum se desfășurau seminariile de Mind Control la care a participat și care îl aduseseră în poziția de a fi capabil să diagnosticheze corect de la distanță bolile de care un om suferea. Dar cum singur mărturisește în carte își dorea să cunoască cât mai mult atât despre tehnicile yoga cât și cele de meditație și asceză ale preoților bătrâni de pe Sfântul Munte Athos.

Marii inițiați ai Indiei și Părintele Paisie este așa cum relevă titlul o carte despre marii inițiati ai Indiei, diverși guru pe care Dyonysios Farasiotis i-a întâlnit personal în diverse ashramuri și în același timp despre Părintele Paisie, cel care îl va ajuta să iasă din starea de confuzie care de cele mai multe ori este specifică tocmai acelor persoane care vor să cunoască tot mai mult despre universul întreg în care trăiesc.

Una dintre ideile pe care autorul grec le evidențiază aproape în fiecare capitol al autobiografiei sale este aceea că măgulirea de sine a omului este momeala perfectă pentru demoni, infatuarea și supraevaluarea poate duce de multe ori la o raportare greșită a individului la semenii săi.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Dyonysios Farasiotis.

Cela mai interesante capitole în opinia mea sunt acelea în care Dyonysios Farasiotis descrie sentimentele care le-a trăit  în momentul când s-a convins că în ciuda pretinsei toleranțe față de alte religii, în realitate cei care alegeau să trăiască într-un ashram nu puteau deloc să accepte existența lui Hristos și a Maicii Domnului. Spectaculos este episodul în care autorul, aflându-se la o întâlnire de inițiere în India în ashramul unui guru celebru, recurge la o substituire a mantrei hinduse cu o scurtă rugăciune catre Sfânta Fecioară.

Citind Marii inițiați ai Indiei și Părintele Paisie veți fi de acoord sau poate nu cu afirmația și argumentele pro și contra pe larg expuse de către Dyonysios Farasiotis referitoare la yoga ca o știință ca oricare alta și nu la yoga ca religie.

Recomand cartea tuturor celor care sunt fanii dezbaterilor pe teme religioase, fie că sunt atei, creștini sau de alte confesiuni și religii. Este o carte plină de exemple personale aduse în fața citorilor de către scriitor, exemple cu argumente și comentarii  care vor stârni intelectul dar și acea parte a valorilor religioase din unii cititori.

17
10 LEI
18