Recenzie Minciuni pe Canapea de Irvin D. Yalom

Autor: Irvin D. Yalom
Editura: Humanitas Fiction
Nr. Pagini: 389

31.20 RON pe Libris 28.18 RON pe Elefant 37.57 RON pe Cărturești

Un roman captivant despre ungherele cele mai ascunse ale minţii umane!

minciuni-pe-canapeaIrvin D. Yalom este un celebru psihanalist american. Toată viaţa sa a fost fascinat de literatură, însă la presiunile familiei a fost nevoit să aleagă o carieră medicală. De-a lungul anilor a scris mai multe cărți în care a îmbinat poveștile pacienților , cu ficțiunea. Minciuni pe canapea este, însă, prima sa operă 100 % fictivă (deși tema psihologică este păstrată).

Întrebarea în jurul căreia este construit acest roman este una foarte interesantă: “Își poate pierde un psihiatru mințile? Poate fi el păcălit, sedus, manipulat chiar în timpul ședințelor în care ar trebui să dețină controlul asupra pacienților?”

Plin de sine, Ernest Lash, un tânăr psihanalist ignoră sfaturile mentorului său Marshal Streider, recurgând în timpul ședințelor de terapie la metode experimentale. Însă, pacienta pe care acesta decide să aplice aceste metode, Caroline Leftamn nu e cea mai indicată persoană, aceasta considerându-l pe Ernest principalul motiv pentru care soțul a părăsit-o și dorind să se răzbune. Deschizându-și tainele sufletului, Ernest află tot mai multe lucruri despre sine (dar și despre natura umană  și devine din ce în ce mai vulnerabil. De cealaltă parte, nici Marshal nu practică ceea ce predică, fiind atras în lumea jocurilor de noroc de unul din pacienții săi, descoperind astfel metode de a face bani profitând de cunoștințele pe care le are.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Irvin D. Yalom.

Minciuni pe canapea este un roman fascinant și surprinzător ce demonstrează că absolut toți oamenii sunt vulnerabili în fața singurătății și a iubirii (indiferent de natura sa). Cartea, la fel ca și celelalte scriituri ale lui Yalom a fost primit cu mare interes de către public, și lăudat de către critici. De pildă, cei de la San Jose Mercury îl consideră “poate cel mai amuzant și emoționant roman care s-a scris vreodată despre psihanaliză”, în vreme ce San Francisco Cronicle consemnează că este “o carte care ar trebui citită de oricine vrea să afle cum funcționează în realitate mintea unui «doctor de cap»”. Până și cunoscuta revistă Psychologies laudă acest roman: “cartea lui Yalom inspiră un respect imens, deoarece dezvăluie resorturile intime ale sufletului omenesc și cauzele profunde ale problemelor care ne macină.”

Pe scurt, o carte care merită citită, dedicată tuturor, fiind ușor de înțeles de către publicul larg!

31
20 LEI