Recenzie „Minunea” de R.J. Palacio

Autor: R.J. Palacio
Editura: Arthur
Nr. Pagini: 336

24.40 RON pe Libris 24.40 RON pe Cărturești

Mi-a plăcut această carte deoarece am văzut complexitatea problemelor cu care se confruntă un copil cu o diformitate facilă, dar și chinul la care sunt supuși părinții de ochii idealiști ai lumii. Ideea de a vedea acțiunea din mai multe perspective este un bonus, deoarece putem empatiza mai ușor cu acțiunile anumitor personaje și cu alegerile luate de acestea. De asemenea, este ilustrată într-o modalitate frumoasă relația dintre un elev și un profesor, precum și câteva învățături pe care ar trebui să le purtăm cu noi toată viața.

Dată fiind tema abordată, nu pot să enunț nici măcar o părere negativă la adresa acestei cărți.

Consider că deosebita copertă te va îndemna inițial să pui mâna pe această carte și să furi câteva rânduri în timp ce o răsfoiești, însă ceea ce te va face să rămâi este povestea incredibilă pe care o conturează cu atâta omenie și curaj scriitoarea R.J. Palacio.

Minunea vine ca un răspuns pentru indivizii care încă mai judecă o carte după copertă, și nu după esență, și ne demonstrează cât de înșelător poate fi ochiul uman, întrucât: Bine nu se vede decât cu inima. Esențialul e invizibil pentru ochi. Să nu uităm cuvintele vulpiței din Micul Prinț, deoarece, oricât am nega cu vehemență, aceasta este realitatea în care suntem supuși să conviețuim.

August Pullman este o minune a creației, deoarece a fost, din nefericire, înzestrat cu o diformitate facială, care nu i-a permis să se dezvolte în totalitate precum un copil normal și care i-a îngrădit paleta de prieteni încă de la o vârstă fragedă. La numai zece ani, a suferit numeroase operații și injecții, însă suferința produsă de acestea a părut mult mai ușoară decât suferința produsă de izolarea socială. Nu este atât de ușor când copiii din parc te privesc ca pe un orc și evită să se joace cu tine și nu este atât de ușor nici când părinții șușotesc îngroziți de monstruozitatea ce le-a fost dat să vadă.

Părinții lui August nu pot închide în totalitate gura lumii, dar nici nu pot să îngrădească totalmente evoluția fiului lor. I-au hotărârea să-l înscrie în ciclul gimnaziul pentru a contura noi prietenii și pentru a învăța să înoate prin marea vieții, indiferent de obstacolele puse în cale.

Speriat și sceptic la început, nu empatizează cu idea strălucită a părinților, întrucât i-ar fi convenit mai degrabă să-și petreacă zilele cu Daisy, câinele său, și cu Via, sora lui mai mare, dar nu poate rămâne închis pentru eternitate. În ciuda chipului diform, August chiar este un copil excepțional, învață bine, are bun simț, iar aceste lucruri se împletesc ideal cu un aer ludic, demonstrând că poate fi și amuzant când trebuie.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de R.J. Palacio.

Decizia de a intra la o școală gimnazială îl va face pe August să cunoască cu adevărat ce înseamnă o prietenie. Îl va face să conștientizeze că persoanele false și fandosite sunt pretutindeni, însă el nu trebuie să se schimbe și să-și piardă din esența pentru a le mulțumi. De asemenea, va cunoaște persoane deosebite și profesori săritori, care mereu vor veni în ajutorul elevilor.

Acestea fiind spune, nu trebuie să eziți nici măcar o secundă înainte să citești cartea. Literatura pentru copii aduce o morală pentru toate vârstele: Acceptarea și iubirea aproapelui indiferent de înfățișare.

Spor la citit!

24
40 LEI