Recenzie Niște răspunsuri de Mihaela Rădulescu

Autor: Mihaela Rădulescu
Nr. Pagini: 228

15.62 RON pe Elefant 24.03 RON pe Cărturești

O carte ce te îndeamnă să-ți sondez sufletul și mintea pentru a găsi niște răspunsuri. Probabil cea mai reușită carte a Mihaelei Rădulescu!

niște răspunsuri

Niște răspunsuri este ce-a de-a doua carte semnată de Mihaela Rădulescu și poate cea mai reușită, cel puțin după criteriile mele. Îmi pare mai caldă, mai înclinată spre introspecție. Totuși, spre deosebire de primul volum – Despre lucrurile simple – în această a doua carte autoarea îmbină ficțiunea cu publicistica, o parte din texte fiind apărute inițial în revista Elle (unde semnează o rubrică), iar altele au apărut la rubrica De pus în gând din Jurnalul Național.

În Niște răspunsuri am găsit-o pe Mihaela Rădulescu pe care o știu: femeia lipsită de prejudecăți și de false pudori, independentă și totuși umană! E o carte despre suflet, despre iubiri și revolte personale, despre căutarea de răspunsuri.

Am apreciat textele ce țin de spectrul publicistic – niște texte absolut geniale ce constituie o radiografie a mentalității contemporane… iar ficțiunile – geniale –  senzuale, romantice, captivante. Însă, indiferent de stilul în care sunt scrise, toate textele din această carte au meritul de a te face să cauți tu însuți niște răspunsuri în interiorul tău.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Mihaela Rădulescu.

Ah, și să nu uităm de ilustrațiile inedite semnate de nimeni altul decât marele actor Horațiu Mălăele!

După cum am spus, Niște răspunsuri îmi pare cea mai reușită carte semnată de cunoscuta vedetă TV. Apoi ar urma Despre lucrurile simple, Întreabă-mă orice! ar fi pe trei, iar pe ultimul loc – Cum iubesc bărbații  (care, pe alocuri m-a dezamăgit – însă despre asta vom vorbi în recenzia cu pricina). Deși criticată de mulți și desconsiderată de mulți pentru calitatea scriituri, eu zic că Mihaela Rădulescu merită citită (cel puțin acest volum). Cărțile ei nu sunt opere beletristice, nici nu are pretenția asta, însă sunt menite să te pună pe gânduri. Și, în plus, au meritul de a fi atras și un public ce nu prea era înclinat spre lectură.

Partea cea mai bună a literaturii pe care o practic este că eu pun la citit niște ființe care n-au deprinderea asta. Să nu vă mire, dar cele mai năucitoare aprecieri au sunat cam așa: «Este prima carte pe care am citit-o și mi-a plăcut mult». Iar cei care au afirmat asta erau, în marea lor majoritate, elevi de liceu.

Cărțile mele au defecte doar pentru experții scorțoși, care mă judecă ca pe un scriitor adevarat. Nu sunt un scriitor cu diplomă, sunt doar încă unul dintre scriitorii care și-au găsit publicul nu procedând prin efracție, ci prin simpla înțelegere a vremurilor și a nevoilor publicului de acum. – spunea Mihaela Rădulescu în nr. 8/2010 al săptămânalului Kamikaze.

15
62 LEI
24