Recenzie „Pandemonium” de Lauren Oliver

Autor: Lauren Oliver
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 336

24.54 RON pe Libris 33.62 RON pe Elefant 33.62 RON pe Cărturești

Pandemonium este al doilea volum al seriei Delirium, serie apărută la Editura Nemira, în colecția Young-adult.

Primul volum m-a lăsat total fără grai și am simțit nevoia să citesc cărțile la un anumit interval de timp diferență. Pandemonium mi-a plăcut mai mult decât primul volum, Delirium, și mai puțin decât Requiem, partea finală a seriei (recenzia, în curând).

Cred că Pandemonium este mai degrabă o a doua parte a primei părți, întrucât în cea mai mare parte a acțiunii sunt explicate foarte, foarte multe lucruri din primul volum, care se termină sfâșietor. În continuarea finalului cutremurător al primei cărți, Pandemonium vine cu anumite răspunsuri, dar ridică obsesiv alte semne de întrebare. Suntem plasați într-o lume apocaliptică a secretelor, a umbrelor, a graniței extrem de subțiri dintre bine și rău, dintre adevăr și minciuna, dintre pur și necurat. Pandemonium prezintă lumea exact așa cum este: o luptă constantă pentru supraviețuire, o bătălie în care există învingători și învinși, un adevărat ansamblu al conspirațiilor.

Acțiunea volumului este relatată pe două planuri care alternează din punct de vedere temporal, faptele fiind prezentate în paralel între atunci și acum. Singură, sfâșiată și cu zeci de întrebări fără răspuns în minte, Lena încearcă să se re-construiască pe sine din ce a fost, încearcă să renască din propria-i cenușă, lăsând în urmă un trecut crunt și rece.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Lauren Oliver.

Lena cea din primul volum m-a lăsat, oarecum, cu un gust amar. Am văzut-o ca pe o tânără deloc determinată, naivă și imatură, mult prea puerilă pentru vârsta ei. În Pandemonium însă, Lena se maturizează enorm de mult, devenind femeie în adevăratul sens al cuvântului. Suferințele prin care a trecut au făcut-o să se re-creeze fiind puternică, hotărâtă și independentă, o tânără care știe ce vrea și se încrede în puterea cuvântului. Mi-au plăcut la nebunie personajele care apar în acest volum, Invalizi și membrii ai Rezistenței; Lauren Oliver a reușit poate mai bine decât orice alt autor să contureze tipologiile unor personaje mai mult decât realiste, complexe și unice din punctul de vedere al personalității.

Pandemonium este un roman sincer, încărcat din momente tensionante și tulburătoare, un volum captivant, care reușește prin excelență să re-creeze existența umană, să materializeze o definiție rar întâlnită a iubirii. Pandemonium reușește să concentreze cu măiestrie înfrângerile, câștigurile, marile speranțe și suferințele unei vieți de om.

24
54 LEI
33