Recenzie Pe muchie de cuțit de Colin Forbes

Autor: Colin Forbes
An apariție : 2007
Editura: RAO
Nr. Pagini: 384

Deși Pe muchie de cuțit nu este cel mai reușit roman al său din seria aceasta, cititorul este totuși antrenat într-o intrigă cu suspans, și te face să citești până la final măcar pentru a-ți satisface curiozitatea de a descoperi dacă ai intuit corect criminalul.

Este un roman cu o acțiune destul de lentă, foarte puțină psihologie și personaje create fără prea multe complicații.

322822De la primul paragraf al recenziei mărturisesc că am citit cărți polițiste mult mai bune, și cu mândrie o spun chiar scrise de autori români, dar rămâne ca voi fanii genului romanului polițist să mă contraziceți sau nu. Pe muchie de cuțit păstrează câteva din personajele cu care Colin Forbes ne-a obișnuit, cei care sunt familiarizați cu scrierile sale îi vor reîntâlni pe Buchanan (cel mai bun polițist din Anglia), Tweed și Paula șeful și subordonata unui serviciu special din Anglia SIS. Aceste personaje împreună cu altele câteva vor forma echipa de investigație a unor crime care par să aibă același autor.

Colin Forbes imaginează în acest roman o serie de crime care au loc în diverse colțuri ale lumii din America până în Europa, și care toate au un numitor comun, și anume decapitarea victimelor.

Veți descoperi  că autorul englez de romane polițiste va introduce un personaj secundar care are legătură cu țara noastră. E de bine partitura personajului pentru că Elena Brucan un personaj născut în România, o femeie nici prea tânără nici prea bătrână care s-a născut cu un talent special de a citi oamenii, ajută uneori detectivii englezi în cazurile lor, dar mai ales pe talentatul Buchanan, care o recomandă celor de de la Departamentul Special pentru  a o folosi în investigații.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Colin Forbes.

Deși Pe muchie de cuțit nu este cel mai reușit roman al său din seria aceasta, cititorul este totuși antrenat într-o intrigă cu suspans, și te face să citești până la final măcar pentru a-ți satisface curiozitatea de a descoperi dacă ai intuit corect criminalul. Este un roman cu o acțiune destul de  lentă, foarte puțină psihologie și personaje create fără prea multe complicații.

Recomand cartea lui Colin Fobes în călătorii mai lungi de exemplu, când vă poate fi un însoțitor de drum bun.