Recenzie Persepolis de Marjane Satrapi

Autor: Marjane Satrapi
An apariție : 2010
Editura: Art
Nr. Pagini: 350

25.00 RON pe Libris 34.99 RON pe Elefant 25.00 RON pe Cărturești

O carte care se citeşte uşor şi pe care aş mai citi-o încă o dată. Putem învăţa din ea, iar umorul de bună calitate a atras oamenii dintotdeauna! :)

Persepolis6-picTrăim timpuri în care aproape că nu mai există graniţe atât din punct de vedere fizic, cât  şi psihic. Trăim vremuri în care suntem atât de liberi încât nu mai ştim să ne bucurăm  de libertate. Vă propun să vă regăsiţi şi să învăţaţi să apreciaţi tot ceea de aveţi citind  cartea Persepolis a lui Marjane Satrapi. Până la această carte, nu am fost atrasă  de biografii. Am pus mâna pe ea din întâmplare. Fiind  curioasă când vine vorba de cărţi şi atrasă de copertă cât şi de conţinut, mi-am spus că  trebuie neapărat să o descopăr.

Romanul, unul autobiografic traspus în benzi desenate, ilustrează viaţa  autoarei născută în Teheran într-o familie cu convingeri de stânga. Avem ocazia să  aflăm prin povestirea propriei sale existenţe o serie de evenimente cu un impact major atât la nivel social, cât şi la nivel existenţial. Marjane Satrapi ne oferă şansa de a „gusta” din cultura musulmană şi mai ales, să o vedem transformându-se, fiecare pas aducând-o din ce în ce mai mult aproape de libertate.

Datorită părinţilor, Marjane va fi una dintre puţinele femei musulmane care au şansa să părăsească ţara într-o perioadă marcată de conflictul dintre Iran şi Irak. Avem şansa de a o vedea-o maturizându-se treptat în Viena, de a o vedea reîntorcându-se acasă şi totodată de a pleca în Franţa definitiv, alegând să spună „da” libertăţii.

În concluzie, vă invit să încercaţi acest roman autobiografic în care istoria şi umorul sunt împletite astfel încât cititorul să lase cu greu cartea din mână. Nicicând istoria nu a fost mai plăcută şi mai uşoară de citit! Ştiu că avem cu toţii gusturi diferite, dar asta nu înseamnă că nu gustăm din când în când şi din altceva. Vă veţi îndrăgosti de umorul lui Marjane cu siguranţă! Ce mai aşteptaţi? Spor la citit!

25
34
25