Recenzie Personalitate Plus – Cum să-i înțelegi pe ceilalți înțelegându-te pe tine însuți de Florence Littauer

Editura: Busine$$ Tech
Nr. Pagini: 238

40.00 RON pe Libris 27.00 RON pe Elefant

Sfaturi, teste, exemple, cazuri, o carte care educă, ajută și perfecționează.

Nu cred că va plăcea amatorilor de acțiune.

personalitate-plus---cum-sa-i-intelegi-pe-ceilalti-intelegandu-te-pe-tine-insuti_1_produs

Personalitate Plus – Cum să-i înțelegi pe ceilalți înțelegându-te pe tine însuți de Florence Littauer este poate, prima carte de psihologie care mi-a picat în mână și pe care am devorat-o în câteva ore. Aveam să prind gustul încă de la acea lectură pentru psihologie, pentru înțelegerea oamenilor în general. Am deschis-o pentru a afla mai multe despre mine însumi, dar nu știam că o să aflu lucruri care o să mă ajute atât de mult în relaia mea cu ceilalți.

Știam că sunt o persoană dificilă, dar nu știam că sunt duală, că cele două firi opuse ale mele sunt specifice două tipuri complet opuse de personalități, că sunt melancolică și sangvinică în același timp. De fapt, succesiv. Pentru a avea o relație bună cu ceilalți trebuie să-i înțelegi, să știi că lucrurile spuse de ei azi sunt spuse doar la nervi, că le-ai atins coarda sensibilă, că unora le atingi coarda sensibilă, aia care îi face să se transforme, dacă le rănești ego-ul, mândria, orgoliul, cum vrei să-i zici. Să știi când au doar o toană sau ceea ce îți zic este chiar elementul care îi definește.

Am aflat că există 4 tipuri mari de personalități: melancolic, flegmatic, sangvinic și coleric. Melancolicul și flegmaticul sunt acele tipuri de personalități ale oamenilor foarte calmi, care par a nu se implica nici în bucurii, nici în dureri, puțin vorbăreți, care nu vor să iasă în evidență și nu vor glorie și faimă. Preferă o viață liniștită, fără prea mari urcușuri și coborâșuri, fără sentimente puternice care să-i sufoce. Sangvinicul și colericul reprezintă oamenii agitați, doritori de faimă și putere, cei care conduc în general un grup de oameni, cei care dictează, aroganți și gălăgioși, mândri și veseli mereu, optimiști convinși, plini de viață până în cele mai grele momente. Cei care fac haz de necaz până la finalul finalului.

Cartea conține exemple de personalități pentru fiecare tip prezentat succint mai sus. Pentru a afla ce tip de personalitate aveți trebuie să faceți câteva teste. Fiecare test relevă alte informații despre personalitatea și caracterul dumneavoastră. Această carte oferă răspunsuri și idei diferite pentru oamenii care o citesc, nu este o carte cu subiect universal valabil. Ajută oamenii să se descopere și să învețe mai multe despre ceea ce se află înăuntrul lor, să se accepte așa cum sunt pentru că fiecare tip de personalitate are punctele sale forte, nu există învingători și învinși. Când omul află ce fel de personalitate are începe să-și dea seama ce personalitate au prietenii săi și începe să știe cum să le facă față în zilele mai puțin bune, cum să-i abordeze, cum să-i înveselească, cum să se înțeleagă mai bine cu ei în general.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Florence Littauer.

Este o carte cu dublu câștig la lectura sa și o recomand tuturor celor care consideră că încă mai au lucruri de aflat despre natura umană!

Pentru o lume mai bună, citiți despre și pentru  oameni!