Recenzie Pragul de Doina Roman

Autor: Doina Roman
Editura: Tracus Arte
Nr. Pagini: 274

55.00 RON pe Libris 18.54 RON pe Elefant

Autoarea creează o lume nouă cu evenimente dintre cele mai diverse.

res_c78485dfa6dd60c17f7695c86144c9c4Pragul, cartea scrisă de Doina Roman, este singura lectură fantasy cu care m-am delectat şi pot să spun cu dragă inimă că a meritat. Cred că nimeni nu ar putea să îşi dea seama că acesta este romanul de debut al autoarei. De ce? Pentru că povestea are darul de a te fascina şi de a te atrage iremediabil în mrejele ei, pentru că totul pare simplu şi copilăresc, dar asta doar până când realizezi morala, pentru că universul cărţii este construit atât de bine încât simţi că eşti transpus cu totul în el.

În carte întâlnim mai multe clanuri, fiecare cu atribuţii specifice, printre care: colectori, krabori, civili, legionari, dar şi obiecte neobişnuite cu puteri magice: Liftul Nebun, Podul Care Se Termină Când Vrea El, şi nu în ultimul rând, Gara Părăsită.

Povestea se învârte în jurul unei genţi care conţine o casetă cu sentimente pure şi care trebuie să fie hrănită de un civil care să nu atragă atenţia.Personajele romanului îşi folosesc sentimentele bune pe post de monedă de schimb sau pentru a-şi plăti datoriile. Astfel clanul colector poate să ia sentimentele oricui şi să le depoziteze într-o bancă.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Doina Roman.

Romanul urmăreşte mai multe personaje, printre care Lia, purtătoarea casetei, Crius, Katena (Kat) şi Pisică. Fiecare personaj este individualizat, are locul lui bine stabilit şi trece printr-o serie de evenimente care îl schimbă radical. Astfel, Lia este singura care poate hrăni caseta, Kat vede în viitor, Crius are o funcţie de conducere în Ligă, iar Pisică este un hoţ abil din clanul tărcaţilor. Acesta fură geanta cu caseta şi pune la cale o spargere de zile mari, fapt ce declanșează acțiunea romanului.

După ce termini de citit cartea, pe lângă dorinţa arzătoare de a parcurge imediat și volumul doi pentru a afla ce se întâmplă in continuare cu protagoniştii, îţi dai seama de niște realități. Omenirea se degradează cu fiecare generaţie, setimentele se pierd treptat, toate acţiunile noastre sunt ghidate de nişte standarde impuse, iar încercările de a schimba sunt fără folos. Totuşi nu trebuie să renunţi niciodată la vise şi la valori, pentru că ele de fac să fii tu.

55
18
54 LEI