Recenzie Președintele de Adrian Vasile

Autor: Adrian Vasile
Editura: Smart Publishing
Nr. Pagini: 140

21.19 RON pe Libris 21.19 RON pe Elefant

Am acceptat provocarea de a încerca să citesc ceva diferit. Zis şi făcut..Am primit cartea pentru recenzie şi tind să spun că nu îmi pare rău, pentru că am simţit ceva deosebit şi trebuie neapărat să mă exprim. “Preşedintele” de Adrian Vasile este o carte dură, ce ne descrie modul în care banii şi dorinţa de putere schimba un om. Zic “dură” pentru că acesta este singurul adjectiv care îmi vine în minte acum şi care consider că reuşeşte să caracterizeze corect această carte.

Andrei este un tânăr de 29 de ani, rămas orfan de la vârsta adolescencetei. În tot acest timp viaţa lui a fost o luptă, terminând facultatea destul de târziu şi străduindu-se să se angajeze. Reuşeşte foarte greu să găsească un angajator care să îi dea o şansă, însă într-o zi se duce la un interviu care îi va schimba viaţa. Norocul este de partea lui şi astfel începe să profeseze avocatura la una dintre cele mai bune firme de profil. În scurt timp, Andrei este propulsat în lumea neagră a cazurilor complicate, unde indiferent de concepţiile lui, trebuie să fie de parte clientului. Fie că este de acord cu acesta, fie că nu, trebuie să îl reprezinte, pentru că acesta este job-ul lui. Devine un alt Andrei, mânat de dragostea de bani, lacom şi nepăsător. Deşi conştient de tipul de oameni pe care apară, nu îi pasă, şi singurul lui ţel este îmbogăţirea.

După 4 ani de zile, îşi construieşte un renume şi evident, ce are acum nu îi mai este suficient. Doreşte mai mult, din ce în ce mai mult şi este dispus să facă lucruri şocante pentru a le obţine. Nu vreau să dezvălui mult pentru că trebuie să descoperiţi singuri. Pot doar a spune că începe să se implice în politică şi încet, izvorăşte ideea de a deveni preşedinte. Aici începe adevărata luptă pentru supremaţie

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Adrian Vasile.

Cartea, deşi scurtă, a fost foarte cuprinzătoare şi la obiect. Mi-a plăcut stilul autorului, relatând totul ca pe o confesiune. Trebuie totuşi să mărturisesc faptul că există anumite pasaje ale cărţii care au părut puţin exagerate, inspirate parcă din filme, care nu au reuşit să dea o tentă reală povestirii. Însă, modul în care involuează Andrei este real, deoarece sunt convinsă că banii pot avea acest efect asupra unui om. Devine un om rece, calculat şi fără sentimente.. Deşi a avut anumite scene în care am crezut că îi văd o latură sentimentală, spre sfârşitul cărţii m-am convins de faptul că l-am pierdut complet şi că această transformare este ireversibilă.

Această carte a reuşit să mă convingă de natura schimbătoare şi duală a omului, care confruntat cu lipsuri şi griji, este gata să facă orice pentru a schimba situaţia în care se află. O recomand ca pe o lecţie de viaţă pentru cei care sunt dispuşi să îi dea o şansă.

21
19 LEI
21