Recenzie Prințesa Diana. Povestea Nespusă de Monica Ali

Editura: Lira
Nr. Pagini: 336

14.95 RON pe Libris

O poveste interesantă despre cum ar fi fost dacă Prințesa Diana și-ar fi înscenat accidentul de mașină.

Mă așteptam să conțină amănunte biografice...

printesa-diana-povestea-nespusa

Cumpăr cărți din impuls. Lunar fac asta. Nu mă pot abține. Prințesa Diana. Povestea nespusă face parte din lunga mea listă de cumpărături impulsive! De mică am fost fascinată de Lady Diana… bine, recunosc, sunt fanatică! Pur și simplu trebuia să am cartea asta! Nu m-am mai obosit să caut păreri, sau să mă uit la descriere… Și uite așa m-am ales cu ceva la care nu mă așteptam. Nu e o biografie a prințesei, ci o ficțiune.

Monica Ali pornește de la ipoteza conform căreia Prințesa Diana și-ar fi înscenat moartea și trăiește în Statele Unite ale Americii. De fapt, nici măcar personajul principal nu e cine ne-am aștepta să fie! Lydia, căci așa se numește eroina poveștii, are o viață similară cu a Prințesei Diana. Aș putea spun chiar că cele două se suprapun.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Monica Ali.

Sătulă de colivia de aur în care era forțată să-și ducă viața, chiar și după ce renunțase la statutul princiar, Lydia își înscenează moartea și rupe orice legătură cu trecutul ei. Ba chiar își face și câteva operații estetice pentru a nu fi recunoscută. După aceste evenimente, duce o viață destul de liniștită într-un mic orășel american. Dar, această liniște se tulbură o dată cu sosirea în oraș a lui John Grabwoski – unul din cei mai insistenți și experimentați paparazzi care a urmărit-o pe Lydia în trecut. În ciuda schimbărilor, Grabowski o observă pe fosta prințesă (și ea îl observă pe el). Și de aici totul se complică! Lydia se întreabă dacă a recunoscut-o și ce se va face dacă adevărul va fi dat în vileag… El se întreabă dacă e ea și ce-ar trebui să facă în acest caz!

Oricât de dezamăgită am fost când am realizat că nu e cartea la care mă așteptam, trebuie să recunosc că Monica Ali a făcut totuși o treabă foarte bună! Povestea te prinde. Subiectul este unul foarte popular: despre mulți oameni faimoși s-au inventat povești cum că ar mai fi încă în viață… Iar strategia de a folosi numele Prințesei Diana în titlu e genială: oare câți fani au cumpărat această carte fără a se gândi o clipă și fără a se uita la bani? Dar, poate de aceea poartă subtitlul de “povestea nespusă”…?

14