Recenzie Psihologia minciunii de Scott Peck

Autor: Scott Peck
Editura: Curtea Veche
Nr. Pagini: 336

14.83 RON pe Elefant 26.97 RON pe Cărturești

Psihologia minciunii este o carte foarte interesantă pentru mai multe categorii de cititori, așadar o recomand celor care sunt pasionați de religie și exorcisim, celor care sunt pasionați de subiectul războiului din Vietnam, e de asemenea utilă pentru cei care îndrăgesc științele sociale sau chiar se gândesc să se specializeze în psihiatrie. Cu alte cuvinte o carte care combină mai multe domenii ale vieții noastre, iar rețeta asta nu poate da greș, mărturie sunt milioanele de exemplare care s-au vândut în America și Europa.

567145Psihologia minciunii este o carte care combină concluzii din practica psihiatrică  a autorului, cu experinața sa religioasă de creștin practicant.  Adept al misticicsmului și budismului dar și islamist în cele din urmă și-a luat un angajament creștin la vârsta de 43 de ani. Cartea a cărei recenzie o citiți astăzi  prezintă cazuri și modele de personalitate în care e posibil să ne regăsim chiar unii dintre noi.

Fiecare capitol abordează un alt topic, dar toate se învârt în jurul aceluiași nucleu, și anume al explicării pe cât posibil al răului exprimat de cele mai mute ori prin minciună și crimă, iar în forma religioasă pin spiritul lui Satan. De altfel Scott Peck acordă un capitol întreg posedării și exorcismului.

Psihologia minciunii prezintă cititorilor personaje inspirate din realitate care manifestă stări de constrângere sub efectul unei obsesii care vine din interior, iar abordarea cazurilor din această carte se va face prin expunerea mai multor metode și modele științifice cum ar fi cel biologic, sociologic dar și cel religios.

Problematica răului  expusă în paginile acestei cărți este într-adevăr un subiect deosebit  de interesant atât pentru publicul larg cât și pentru specialiști. Scott Peck ridică mai multe întrebări decât vine cu răspunsri în abordarea problemei răului din oameni.

Doctorul psihiatru Scott Peck face o mărturisire destul de pertinentă venită din interacțiunea cu pacienții săi și anume, aceea că foarte mulți dintre ei pun  întrebarea  de ce există răul în lume? iar această întebare apare mai des pe buzele oamenilor decât cea opusă ei,  de ce există binele în lume? Pentru cei care sunteți pasionați de misterele lumii poate vi se vor părea interesante remarci de genul celor care fac observații lingvistice, ca în cazul cuvintelor din limba englză live și evil care știm că înseamna viață, respectiv rău și care sunt scrise cu aceleași litere numai că invers.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Scott Peck.

Cartea își propune în același timp să studieze cum ne putem noi ca indivizi vindeca de rău, iar vindecare în opinia lui Peck se poate face doar prin iubire, acolo unde este iubire va fi mereu și o vindecare. Ideea care mie mi-a rămas în minte și care îmi este foarte dragă face referire la importanța iubirii pentru viață, căldură, lumină, râs spontanietate combinată cu grija omenească.

Scott Peck ca profesionist în domeniul psihiatriei a constat de-a lungul carierei sale faptul că  multor oameni le este frică de psihoterapie pentru că nimeni nu este nerăbdător să își vadă examinate gândurile si sentimentele profunde.

Un alt caz interesant expus în carte pentru pasionații de istorie, este cel denumit MyLay după numele satului din Vietnam unde a avut loc cel mai celebru masacru dacă se poate spune așa din timpul sângerosului război în care au fost implicați soldații americani. Scott Peck a făcut parte ca și profesionist dintr-o comisie alcătuită din trei psihiatrii care a trebuit să analizeze reacțiile soldaților care au încălcat flagrant Convenția de la Geneva împușcând civili, necombatanți dar și rațiunile care au dus la mușamalizarea acestui masacru.

Psihologia minciunii este o carte foarte  interesantă pentru mai multe categorii de cititori, așadar o recomand celor care sunt pasionați de religie și exorcisim, celor care sunt pasionați de subiectul războiului din Vietnam, e de asemenea utilă pentru cei care îndrăgesc științele sociale sau chiar se gândesc să se specializeze în psihiatrie. Cu alte cuvinte o carte care combină mai multe domenii ale vieții noastre, iar rețeta asta nu poate da greș, mărturie sunt milioanele de exemplare care s-au vândut în America și Europa.

14
83 LEI
26