Recenzie “The Raven” de Sylvain Reynard

Autor: Sylvain Reynard
Editura: Penguin Random House Group
Nr. Pagini: 424

POȚI CUMPĂRA CARTEA DE PE:

După ce am citit seria “Infernul lui Gabriel” de Sylvain Reynard, am devenit un fan al acestui autor şi al stilului său descriptiv inconfundabil. Din punctul meu de vedere, Sylvain ne oferă combinaţia perfectă dintre suspans, dragoste, acţiune şi istorie, toate fiind trăite de personajele pe care le conturează. Acum a venit rândul unei alte serii de succes să ne cucerească şi sunt sigură că primul volum, “The Raven” va fi pe gustul vostru. Stilul este puţin schimbat, acţiunea fiind mai alertă şi personajele mai “speciale” decât cele prezentate în seria lui Gabriel.

William York este eroul acestei serii, un vampir, un anti-erou şi stăpânul oraşului Florenţa. Ştiu, sunt multe informaţii de digerat, dar haideţi să o luăm încet şi să va introduc puţin în acţiune. Aşa cum am menţionat, William este stăpânul oraşului Florenţa şi al tuturor vampirilor care trăiesc aici. Imperiul său este măreţ şi faima sa traversează continente. Este de asemenea un iubitor de istorie şi artă, deţinând o colecţie impresionantă de tablouri ale lui Michelangelo şi Botticelli. De aici porneşte intriga noastră, atunci când Will doreşte să recupereze o serie de ilustraţii aparţinând lui Botticelli, ce consideră că i-au fost furate de către Gabriel Emerson (sună cunoscut nu?) şi donate Galeriei Uffizi. Urnit de răzbunare, Will vrea să îl omoare pe Gabriel şi îi urmăreşte familia mult timp în aşteptarea momentului perfect pentr a-şi duce planul la capăt. Intră în contact cu lumea oamenilor şi o mică parte din el tânjeşte după trăirile şi sentimentele lor.

Atunci când Will fură ilustraţiile, faptele sale pornesc investigaţiile poliţiei şi astfel intră în scenă eroina noastră, Raven Wood, restaurator de artă al Galeriei Uffizi. Nimeni nu ştie unde sunt faimoasele ilustraţii şi atenţia poliţiei cade asupra ei, deoarece acesta a lipsit fără niciun semn timp de o săptămână, devenind suspectul principal. Ceea ce poliţia nu ştie este că Raven a avut un motiv important să absenteze, fiind atacată cu brutalitate de nişte necunoscuţi şi lăsată să moară în plină stradă. Dacă nu ar fii beneficiat de ajutorul unui necunoscut (aţi ghicit, Will), probabil ar fi murit. Curios pentru ea şi pentru cei din jur este schimbarea survenită în înfăţişarea ei: dacă înainte şchiopăta, acum merge perfect, iar formele ei rotunde au lăsat loc unei siluete zvelte, care o face aproape de nerecunoscut. Legătura dintre Raven şi Will se adânceşte pe măsură ce înaintăm în poveste şi astfel suntem martorii unei poveşti de dragoste interzisă, între două lumi incompatibile, aflate în război.

Will este un anti-erou, un conducător de temut, cu o reputaţie solidă care ar face orice să păstreze liniştea şi ordinea în oraşul său. Găsirea lui Raven aproape fără suflare naşte sentimente ciudate în el şi îi schimbă percepţia asupra oamenilor. Se îndrăgosteşte de ea, deşi Raven este departe de perfecţiunea sa şi totul devine foarte complicat pentru el atunci când începe această relaţie. Datoria sa de lider şi dragostea pentru Raven nu reuşesc să îşi facă loc în viaţa lui şi trebuie să îşi asume multe riscuri pentru a le păstra pe amândouă. Trebuia să mai luăm în considerare că Will este vampir, făcând legătura lor imposibilă şi foarte periculoasă pentru amândoi.

Raven a fost pentru mine o eroina specială, care de mică a avut mult de suferit. De la accidentul care i-a furat mobilitatea, la respingerea ei de către familie, Raven ajunge să îşi schimbe numele şi să se dedice singurului lucru care a pasionat-o, arta. Totul face cu pasiune şi acest lucru se vede în muncă sa. Atunci când îl întâlneşte pe Will, este reticentă la început din cauza multor lucruri care evident îi despart, însă o dată ce reuşeşte să cedeze sentimentelor, a luptat pentru relaţia lor şi a înfruntat în mod curajos multe obstacole. A reuşit să îl schimbe pe Will nu doar prin fapte, ci prin vorbe şi puterea exemplului, dând dovadă de bunătate şi iertare, făcându-l să spere că sufletul său mai are salvare. Will ia decizii diferit acum datorită ei şi totul pare să fie ghidat de sentimentele pe care le are către Raven. Acest lucru este observat de supuşii săi, care profită de momentele sale de slăbiciune şi complotează intens împotriva sa, iscând un război şi punând multă lume în pericol.

Păstrând stilul descriptiv al lui Sylvain, The Raven este o altă poveste care vă va fascina nu doar prin acţiunea alertă şi plină de suspans, dar şi prin descrierile fascinante oferite. Cine nu ar vrea să cunoască tablouri celebre sau să exploreze Florenţa? Sigur citind această carte veţi avea ocazie să vă imaginaţi şi să conturaţi un oraş special, pentru care clar Sylvain s-a documentat solid şi a reuşit să redea în detaliu multe aspecte ale Florenţei. Modul în care acest stil se îmbină cu complexitatea personajelor este fascinant şi consider că a reuşit să străpungă barieră “perfecţiunii” portretizând eroi cu defecte, cu multe greşeli şi secrete, care reuşesc să devină mai buni doar împreună. Recomand cu mare căldură toată seria, “The Raven” fiind continuat de “The Shadow” şi “The Roman”.

PS: Pentru cei atenţi la detalii, încercaţi să vă aduceţi aminte unde anume l-aţi mai întâlnit pe William York în seria Gabriel…