Recenzie „Regii timpului” de Laura Nureldin

Autor: Laura Nureldin
Editura: Herg Benet
Nr. Pagini: 272

20.97 RON pe Libris 29.95 RON pe Elefant 29.95 RON pe Cărturești

Maniera în care autoarea a „jonglat” cu vremurile, acțiunea extrem de dinamică, subiectul inedit

Mi-ar fi plăcut să găsesc mai multe caracterizări și descrieri ale protagoniștilor.

regii timpuluiLaura Nureldin se recomandă modest ca fiind „povestașă”. Prea modest, aș spune eu, întrucât, în opinia mea, a realizat un roman demn de titlul de capodoperă.  Am parcurs Regii timpului într-o singură zi, iar când s-a terminat am simțit exact dezamăgirea aceea pe care o ai când realizezi că nu există zâne. Aș fi vrut să rămân veșnic în lumea creionată de Laura.

Regii timpului îi are în prim-plan pe Xerxes și Mora. Xerxes, da, acel Xerxes, conducătorul Persiei Antice și Mora, o tânără pasionată de ceea ce face, pentru care dragostea nu înseamnă mai mult decât un simplu cuvânt. Alex, amicul Morei, creează un soi de mașină a timpului cu ajutorul căreia Mora ajunge în Persia Antică și de acolo lucrurile o iau razna, Mora ajungând, vrând-nevrând, chiar soția conducătorului. Dacă la început cei doi au convenit ca angajamentul să fie unul „de fațadă”, lucrurile s-ar putea să devieze pe parcurs.

Acțiunea este incredibilă. De foarte mult timp nu am mai citit o carte care să mă țină cu sufletul la gură de la început până la sfârșit, pentru că majoritatea autorilor pierd firul epic pe parcurs. Laura Nureldin a reușit, însă, să păstreze suspansul într-un mod constant și e extrem de dificil să îți pierzi interesul pentru un astfel de roman.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Laura Nureldin.

Ideea propriu-zisă a romanului m-a cucerit încă din titlu, autoarea abordând astfel un subiect mai mult decât inedit. Laura Nureldin a combinat, ca un magician al cuvintelor, tema călătoriei în timp, noțiunile istorice și, firește, povestea amoroasă. Mi s-a părut deopotrivă interesant modul în care, în Regii timpului, acțiunea se desfășoară alternativ, când în prezent, când acum în urmă cu 2500 de ani.

„Nu poți să mori acum. Nu așa se termină povestea noastră, dacă se va termina vreodată.”

Nu știu dacă aș putea încadra Regii timpului într-o categorie anume. Regii timpului e o carte de dragoste, cu și despre istorie, ușor fantasy, dar aș adăuga că eu am regăsit în ea și un fir psihologic. Modul în care Mora învață să trăiască într-o altă epocă, după alte reguli și principii, dar și modul în care Regele Persiei reușește să înțeleagă lumea modernă reliefează importanța comunicării în cuplu și rolul semnificativ pe care îl au atât înțelegerea, cât și adaptabilitatea în oricare situație.

20
97 LEI
29