Recenzie Regulile dragostei de Freya North

Autor: Freya North
Nr. Pagini: 416

12.49 RON pe Elefant

O lectură pentru oamenii fără inhibiţii. O poveste captivantă ce analizează cu umor relaţiile amoroase.

La început mi s-a părut o salată de personaje, însă după ce am trecut de primele 2 capitole am îndrăgit până şi cel mai nesemnificativ personaj!

regulile-dragostei_1_fullsize

De Crăciun am primit de la colega mea Denisa un cadou tare frumos: o carte – Regulile dragostei scrisă de Freya North. Poreclită de presă “Spice Girl a literaturii” datorită prizei sale la public, Freya North are un stil de a scrie inconfundabil, atractiv, sincer.

Regulile dragostei este o lectură uşoară (deşi are 416 pagini), captivantă (nu îmi venea deloc s-o las din mână), romantică, amuzantă şi îndrăzneaţă (clar nu e pentru cei pudici, conţine multe scene fierbinţi). Limbajul folosit este unul “natural”, pe şleau, fără ascunzișuri sau perdele, fără înflorituri – deşi unora li s-ar părea vulgar, eu consider că tocmai asta îi dă romanului o notă de firesc, să fim sinceri: toţi folosim anumite cuvinte mai “colorate”!

Personajele principale sunt două prietene de nedespărțit cu firi total diferite: Thea şi Alice. Thea e o romantică incurabilă, Alice e mereu în căutare de senzaţii tari. În urma unei noi despărţiri dureroase, Alice decide să se căsătorească cu Mark – un prieten vechi care era îndrăgostit de ea încă din adolescenţă, însă era total opusul bărbaţilor cu care ea era obişnuită.  Totuşi, speră că se va îndrăgosti de el treptat. Thea, descoperă şi ea iubirea într-un mod neaşteptat – Saul părea că e jumătatea ei perfectă… Proaspăt căsătorita Alice o îndeamnă să îi urmeze exemplul, însă Thea descoperă că nu poate trece peste standardele ei morale ridicate. În acelaşi timp, Alice începe să se plictisească de căsătoria ei cu Mark…

Reprezentativ pentru roman mi s-a părut o replică a Theei. Spre sfârşitul romanului această ajunge la următoarea concluzie:

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Freya North.

“Cred că tu ai considerat dintotdeauna că există reguli pentru dragoste, medită Thea, în timp ce eu am crezut pur şi simplu că dragostea îşi face singură regulile.”

Regulile dragostei e o poveste despre prietenie (în primul rând), dragoste, fidelitate, sex, suferinţă şi puterea de a trece mai departe. O poveste care te prinde, după cum am mai spus, deşi, la început aveam impresia că o să încurc personajele între ele… Până la urmă am prins totuşi drag de ele, şi chiar mi-a părut rău pentru unele (nu o să spun pentru care, citiţi şi poate vă veţi da seama voi!). Tot la categoria minusuri o să trec şi coperta – o astfel de carte merita totuşi o copertă mai atractivă.

În rest… Regulile dragostei  e o carte ce merită citită! Mulţumesc încă o dată pentru minunatul cadou, Denisa!

12
49 LEI