Recenzie Rico și Oskar. Umbrele misterioase de Andreas Steinhöfel

Autor: Andreas Steinhöfel
Editura: ALL
Nr. Pagini: 184

23.66 RON pe Libris 15.99 RON pe Elefant

O carte educativă și amuzantă pentru copii, părinți, unchi, mătuși, bunici...

riko si oscar

Într-o zi, am primit un mail tare interesant de la editura ALL. De fapt, era o provocare! Să citesc o carte foarte interesantă și dedicată copiilor de toate vârstele: Rico și Oskar.Umbrele misterioase de Andreas Steinhöfel. Cum să refuz așa o provocare, mai ales că această carte a primit numeroase premii: Katholischer Kinder- und Jugendbuchpreis (Premiul copiilor și tineretului conferit de Biserica Catolică), CORINE 2008 (Premiu pentru literatură acordat de Landul Bavaria) și Deutscher Jugendliteraturpreis (Premiul literaturii germane pentru tineret). În plus, se bucură și de o ecranizare genială! În plus, a trebuit să redactez și un articol despre importanța prieteniei în ochii copiilor, pe care îl puteți găsi pe blogul meu!

Bun, dar să închei o dată această introducere lungă și să vă spun părerea mea despre Rico și Oskar! Ce mi-a atras atenția de îndată ce am primit coletul a fost, pe lângă mirosul de carte proaspătă, textura cărții și, evident, design-ul! Am răsfoit-o puțin și nu am putut să nu remarc minunatele ilustrații realizate de Peter Schössow.

Pe scurt, Rico și Oskar e o carte veselă! Debordează de întâmplări care mai de care mai interesante și, în plus, mi-au plăcut și informațiile suplimentare oferite adesea despre diverse lucruri (forța de gravitație, sensul cuvântului arogant, ce este orizontul, etc.) folosind un limbaj pe înțelesul copiilor. Însă, chiar e o carte pentru toate vârstele: m-a captat și am râs cum cum nu am mai râs de mult!

Despre ce e vorba în carte? Evident, despre doi puști! Rico este un puști ca toți ceilalți însă, Oskar  e superdotat și puțin ciudat – umblă tot timpul cu o cască de motociclist pe cap! Când cei doi se întâlnesc, viața lor devine foarte distractivă. Dar asta nu durează mult deoarece un necaz îi pândește. Însăși viața lui Oskar va depinde de modul în care Rico va rezolva asta… deși e doar un puști!

În mod clar voi urmări și filmul și, evident, aștept să apară și următoarele cărți cu aventurile celor doi!

Vă recomand tuturor să citiți Rico și Oskar – merită din plin!

23