Recenzie “Roşu ca sângele” (Albă-ca-Zăpada #1) de Salla Simukka

Autor: Salla Simukka
Editura: Trei
Nr. Pagini: 232

27.94 RON pe Elefant

Rosu ca sangele, Salla Simukka

Despre Roşu ca sângele crezusem, iniţial, că este o reinterpretare modernă a poveştii Albă-ca-Zăpada. Părerea mea era îndreptăţită dat fiind că Roşu ca sângele era primul volum din trilogia denumită Albă-ca-Zăpada. O trilogie din care primele două volume au fost publicate şi în limba română sub numele de Roşu ca sângele şi Alb ca zăpada. Iar pe parcursul lecturii cititorul se va mai izbi şi de unele analogii cu nemuritoarea poveste pentru copii.  Salla Simukka însă, reuşeşte să creioneze un thriller captivant îndulcit cu “aromele” copilăriei, un thriller cu iz de Albă-ca-Zăpada.

Scriitoare de origine finlandeză, originară din Tampere, locul unde şi are loc acţiunea romanului de faţă, Salla Simukka aduce un suflu nou în raftul genului thriller pentru adolescenţi. Prin trilogia Albă-ca-Zăpada, cititorii vor păşi în teritoriul mafiei purtaţi de curiozitatea şi inocenţa tipică adolescentină.

Natalia Smirnova, la doar douăzeci de ani, descoperă, pe propria piele, că deciziile proprii au şi consecinţe proprii. Dacă alegi drumul greşit şi nu faci nimic pentru a-l îndrepta în timp util, viaţa ţi se scurge printre degete mult prea devreme. Astfel că la numai trei ani, fiica ei  va rămâne orfană după ce Natalia ia ultima decizie cu consecinţe catastrofale.

Lumikki Andersson are şaptesprezece ani, studiază la un liceu de artă şi locuieşte singură într-o garsonieră din Tampere.  Este adolescenta tipică care vrea să se piardă în peisaj şi încearcă să rămână un simplu om din mulţime. Fără prieteni, îndeplinind o rutină zilnică simplă, Lumikki ar reuşi să rămână o necunoscută de pe tablă dacă nu ar fi inamicul numărul unu: curiozitatea. Cum se spune: Curiozitatea a omorât pisica.

Tuukka, fiul directorului liceului de arte din Tampere, Elisa, fiica unui poliţist de la Narcotice, şi Kasper, imaginea şmecherului de cartier, formează grupul adolescentin popular şi chipeş, un trio invidiat de toată lumea. Acelaşi trio care într-o noapte găsesc în curtea Elisei o geantă cu bani murdari de sânge. Ameţiţi de aburii alcoolului şi a stupefiantelor luate, cei trei spală banii şi-i împart frăţeşte.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Salla Simukka.

Situaţia devine complicată, atunci când curiozitatea lui Lumikki o împinge să afle de unde provin banii ce atârnă la uscat în camera obscură de la liceu. Aceeaşi curiozitate o va atrage într-o prietenie ciudată cu Elisa, care o transformă în propriul sfetnic pe Lumikki. De aici până la o întreagă încurcătură cu mafia drogurilor nu mai este decât un pas.

Vrând să afle de ce o geantă plină cu bani a ajuns în propria curte, Elisa o va folosi pe Lumikki pe post de detectiv particular. Lumikki, confundată cu Elisa şi urmărită de doi indivizi necunoscuţi va fi şi mai mult impulsionată să descurce iţele poveştii. Se va declanşa astfel o serie de evenimente periculoase în centrul cărora se va afla Lumikki, o adolescentă cu un trecut dubios, înţesat de enigme şi cu o forţă de a învinge tot ceea ce-i provoacă frică.

Oamenii Ursului Polar. Uneori pur şi simplu se întâmplă. Încearcă să o iei profesional. Mereu apar pierderi. Se pierd bunuri, se fură bani, mor oameni. Face parte din afaceri.

Cine este Natalia şi care este povestea ei? Cine şi de ce a aruncat o geantă de bani în curtea Elisei? Ce trecut ascunde Lumikki de a ajuns să vrea să devină o umbră? Cum se poate sfârşi povestea unor adolescenţi ce se implică în afacerile ascunse ale traficanţilor de droguri? Şi care-i povestea cu Ursul Polar?

Acestea sunt o mică parte din întrebările ce vor ocupa mintea cititorilor pe parcursul lecturii Roşu ca sângele, un thriller pe care Salla Simukka l-a scris în maniera tipică de “a nu se lăsa din mână până la ultima pagină”.

27
94 LEI