Recenzie Scurtă istorie a timpului de Stephen Hawking

Autor: Stephen Hawking
Nr. Pagini: 130

22.35 RON pe Libris 26.99 RON pe Elefant 27.94 RON pe Cărturești

Chiar dacă nu se citește forte ușor datorită unor informații științifice este o carte care lasă urme și la efectul acesta contribuie stilul familiar pe care il alege autorul în abordarea cititorului. Nu se exagerează în privința teoriilor științifice iar cititorul este antrenat să citească până la ultima pagină.

Cartea poate părea greoaie pentru cei care nu obișnuiesc să citească literatură științifică sau care au cam urât la școala fizica și alte materii din această categorie.

scurta-istorie-a-timpului-reeditare---stephen-hawking_131042_1_1359722529Știți din ce este formată materia de pe pământ ?  Chiar dacă nu vreț să știți și nici nici nu vă interesează eu totuși o să vă spun pentru că cine știe cum ajungeți să participați la un concurs de cunoștințe generale și nu veți ști să răspundeți tocmi la întrebarea asta. Știți ce sunt găurile negre și care este cea mai apropiată gaură neagră de noi, pământenii? Ce înseamnă momentul Big Bang și ce legătură există între el și creație? Răspunsurile la toate aceste întrebări și altele din aceiași categorie, le veți putea citi într-o carte care  s-a vandut in peste 10 milioane de exemplare. Este vorba despre cartea lui Stephen Hawking  Scurtă istorie a timpului.

Autorul este contemporan cu noi în ciuda bolii de care suferă, cu care a fost diagnosticat în tinerețe iar la momentul acela medicii i-au mai dat doar doi ani de trăit. Astăzi Stephen Hawking are 72 de ani. Însăși biografia fizicianului englez este plină de momente inedite care au determinat pe mulți producători de film se facă ecranizări, unele destul de recente despre viața sa.

Scurtă istorie a timpului este o carte în care veți putea face cunoștință cu o  întreagă categorie de oameni foarte deștepți premiați cu Nobel care au descoperit sau au dovedit fiecare dintre ei, teorii care au ajutat la o mai bună înțelegere a universului din care omenirea face parte.

Autorul face într-adevăr o scurtă istorie a timpului începând cu Aristotel în antichitate și continuînd cu Newton și apoi cu Einstein (cei mai cunoscuți pentru publicul larg) dar bineînțeles și multe alte nume care au influențat cunoașterea planetei pe care trăim.

Despre originea și soarta universului există o relatare foarte interesantă care după cum mărturisește și autorul i-a cam schimbat viziunea despre cum trebuie abordată problema universului. În 1981 a ascultat o conferință asupra cosmologiei organizată de iezuiți la Vatican la finalul căreia participanții au avut parte de o audiență la Papă. Acesta i-a sfătuit să nu facă cercetări în ceea ce privește Big Bang-ul însuși pentru că acela a fost momentul creației și deci lucru Domnului. În ceea ce privește religia Hawking s-a exprimat de foarte multe ori în mod oficial ca fiind ateu. deși chiar în carte despre care vorbim, exprimă forre clar ideea că știința nu a descoperit un set de legi care în limite determinate de incertitudine să ne spună cum se va dezvolta universul în timp și cum a ales Dumnezeu configurația inițială a universilui și care erau condițiile limită la începutul timpului.

Scurtă istorie a timpului explică cum s-a ajuns la o anumită teorie comună despre marele Bing Bang, o imgine a întregului univers care l-a început era fierbinte și s-a răcit pe măsură ce s-a extins. Însă cu toate acestea ea lasă încă fără răspuns multe alte întrebări enumerate în carte și care pentru pasionații de teorii ale originii universului și eternei întrebări de unde venim și unde ne ducem, poate fi de un real interes.

Stephen Hawking este cunoscut și datorită prelegerilor și comunicărilor libere pe care le-a ținut în fața publicului în ciuda dificultății lui de exprimare prin vorbit, conferințe cu public care l-au adus în spațiul media mai mult decât ori care alt om de știință contemporan cu el. A încercat prin toate lucrările sale neștiințifice, pe cât posibil să găsescă o cale mai apropiată de oamenii fără o pregătire academică în fizică sau astronomie, pentru a ne ajuta să avem o imagine a ceea ce s-a descoperit până în momentul defață despre universul, galaxia în care noi ne trezim în fiecare dimineață.

În felul acesta, de exemplu am inteles si eu in sfarsit ce inseamnă noțiunea de patru ani lumină, explicată prin următorul argument, cea mai apropiată stea de pamant este Proxima Centauri care se află la patru ani lumina, adică lumina care vine de la ea are nevoie de circa patru ani pentru a ajunge pe pământ, iar Soarele e la 8 minute lumină departare de noi ceea ce înseamnă ca tot cam atât îi ea să ne aducă nouă răsăritul sau cam în atâtea minute noi am dispărea dacă cândva Soarele ar înceta să mai existe.

Foarte multe alte lucruri interesante puteți descoperi citind cartea și în plus veți putea înțelege un pic din personalitatea atât de controversată a acestui om de știință care în ciuda stării sale spune cu fiecare ocazie, că în realitate nu există limite și că acolo unde este viață este intotdeauna și speranță. Cu alte cuvinte nu vă pierdeți încrederea în voi si în ce puteti sa faceți cu mintea și corpul vostru indiferent de greutățile care vă apar în viață.

22
35 LEI
26