Recenzie Sicilianul de Mario Puzo

Autor: Mario Puzo
An apariție : 1992
Editura: Cornerstone Publishing
Nr. Pagini: 370

Mario Puzo a devenit celebru pentru simplitatea și naturalețea cu care a făcut cunoscute aceste aspecte ale vieții sociale și politice din Italia întregii lumi, știind fiind faptul că cel puțin 4 romane semnate de el au devenit scenarii pentru celebra serie Nașul.

662197Sicilianul este un tânăr care devine erou în urma unei întâmplări obișnuite pentru Sicilia anilor 1940, un episod de corupție al poliției locale într-o perioadă în care contrabanda de mărfuri alimentare și piața neagră țineau capul de afiș în regiune, în urma raționalizării hranei impuse de către guverul de la Roma. Turi Guiliano nu se lasă arestat și în plus nu îi va lăsa pe carabinieri să jefuiască mâncarea familiei. Scena se va termina cu împușcături și cu răniți de ambele tabere, iar personajul lui Puzo va fi nevoit din acest moment să devină un fugar în munți.

De aici încolo acțiunea romanului se va scrie în jurul personajului Turi care pagină cu pagină devine un conducător de bandă războinică un fel de haiduc, care împușcă și executa diverse personaje pentru dreptate câștigîndu-și astfel respectul comunității siciliene.

Personaje care poartă nume cu rezonanță religioasă cum ar fi de exemplu chiar Don Croce, botezat la naștere Crocefisso pentru că părinții doreau să îl facă preot al Bisricii Catolice, fac parte din acest tablou autentic sicilian care poartă cititorul într-o lume periculoasă, într-o lume creată de Mafia. Și dacă am ajuns la cuvântul celebru, Mario Puzo într-unl dintre capitolele romanului explică originea arabă a cuvântului care înseamnă un loc de sanctuar și care după sute de ani devine și se întărește ca societate secretă a răzbunărilor împotriva papalității, francezilor, spaniolilor, nobililor, prinților. O societate care se bucura de sprijinul populației formată în cea mai mare parte din țărani mai curajoși și cetățeni săraci. Ascensiunea organizației așa cum e descrisă în carte, a fost rapidă tocmai din aceste motive iar înfluența ei era covârșitoare. Oricine avea de îndreptat o injustiție apela la ea, la conducătorul Mafiei locale, nimeni nu mergea să își facă dreptate la autorități.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Mario Puzo.

Sicilianul e un roman pe care îl citești ușor delectîndu-te cu personajele dure, viclene și  inteligente intrând în amănuntele trădărilor și conspirațiilor, în lupta lor pentru supremație pe zone geografice cat mai mari. Acțiunea romanului se desfășoara cu precădere în Sicilia, există însă și pagini în care se fac referiri la America, un alt loc fertil pentru Mafia.

Mario Puzo a devenit celebru pentru simplitatea și naturalețea cu care a făcut cunoscute aceste aspecte ale vieții sociale și politice din Italia întregii lumi, știind fiind că cel puțin 4 romane semnate de el au devenit scenarii pentru celebra serie Nașul.