Recenzie Șoimul Maltez de Dashiell Hammett

Autor: Dashiell Hammett
An apariție : 2006
Editura: Orizonturi
Nr. Pagini: 269

26.88 RON pe Elefant

Șoimul maltez respectă formatul cărților de suspans cu detectivi particulari și aduce nou, personajul principal pe care ori îl iubești ori îl urăști de șmecher ce se crede. Nu vă veți plictisi citind cartea și vă va fi o companie extraordinară la drum de vacanță.

Șoimul MaltezCe face ca o carte să fie editată și reeditată din 1929 și până în anii 2000?! Este o întrebare nu foarte dificilă chiar dacă autorul ei nu este unul foarte cunoscut. Răspunsul cred că poate consta în faptul că  Dashiell Hammett creează un personaj de acțiune, un detectiv particular cu personalitate, iar cartea ca atare devine destul de repede scenariu de film. Șoimul maltez are toate ingredientele unui roman de suspans care va satisface gusturile pasionaților de cărți polițiste.

Sam Slide este prototipul detectivului sarcastic, cu șarm dar și cu fler care se are bine cu foștii colegi din poliție și care folosindu-se de intuiție reușește să ducă la bun sfârșit o anchetă destul de grea. Șoimul maltez este o statuetă foarte valoroasă care are o poveste interesantă și care este râvnită de cel puțin trei personaje pline de trăsături pe cât de diferite pe atât de pline de culoare. Așadar un grec mic de statură dar bun la minciună, un bărbat aproape obez care încearcă să epateze prin cultură și nelipsita damă, o roșcată superbă plină de curaj și îndrăzneală într-o lume  a bărbaților. De altfel cu ea va și începe întreaga aventură a personajelor pentru că ea va declanșa întreaga nebunie a crimelor și răfuielilor, urmăririlor în miez de noapte și descoperirilor din aproape în aproape a unor indicii. Toate aceste trei personaje sunt pe urmele șoimului maltez și nu se vor da înapoi de la nimic oferind chiar și sume mari de bani, pentru a-l avea în posesia lor.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Dashiell Hammett.

Șoimul maltez respectă formatul cărților de suspans cu detectivi particulari și aduce nou, personajul principal pe care ori îl iubești ori îl urăști de șmecher ce se crede. Nu vă veți plictisi citind cartea și vă va fi o companie extraordinară  la drum de vacanță.

26
88 LEI