Recenzie Totul depinde de tine de Thomas B. Smith

Autor: Thomas Smith
An apariție : 2010
Editura: AMALTEA
Nr. Pagini: 220

26.59 RON pe Libris 28.90 RON pe Elefant 28.90 RON pe Cărturești

totul depinde de tine carte thomas smithTotul depinde de tine”, de Thomas Smith, sau varianta în Engleză „If it is to be, its up to me: How the develop the mentality of a winner and become a leader”. Este prima carte de dezvoltare personală pe care am citit-o în format normal, fizic. Până acum am citit doar în online, sau am urmărit video-uri în acest sens.

Peste carte am dat pe un site ce comercializează de la cărţi până la filme şi muzică, libris.ro. Am căutat puţin după o carte motivaţională şi, văzând că se referă şi la leadership, am decis să o cumpăr. De obicei, salvez cărţile pe care vreau să le comand până ce aflu mai multe despre ele, review-uri şi comparaţii. Dar, de data asta, mi-am asumat un risc şi nu regret nicio clipă, pentru că, chiar dacă nu este cea mai populară carte de acest gen, „Totul depinde de tine” se remarcă prin sfaturile unui fost agent de asigurări şi team manager care, după un infarct, a avut puterea de a merge mai departe şi de a-şi schimba viaţa. Aşa s-a născut această carte. Autorul şi-a dat seama că schimbându-ne atitudinea ne putem schimba şi viaţa. Asta ar fi cea mai mare descoperire a mileniului trei.

„Efortul depus cu onestitate şi inteligenţă este întotdeauna răsplătit”, spune autorul. Am şi postat pe facebook acest mic citat, de îndată ce l-am citit în carte. Aşa de tare m-a lovit, mai ales că integritatea este principala mea valoare.

Cartea este structurată în 14 capitole, fiecare abordând un element legat de atitudine, motivaţie, productivite, leadership sau fericire. Pot să spun că m-a impresionat felul în care autorul a reuşit să integreze povestea lui de viaţă, dar şi alte păreri şi vorbe a unor personalităţi demult trecute în nefiinţă.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Thomas Smith.

Thomas Smith ne transmite că stresul ne dăunează atitudinii, ne predispune la lipsă de energie şi apariţia de boli cardiovasculare, fapt ce a condus şi la problema sa de sănătate. El ne recomandă să facem exerciţii fizice regulat şi să râdem mai mult. Din punct de vedere al motivaţiei, trebuie să ne gândim la care este nivelul nostru de convingere, cât de mult ne dorim visul nostru, cât de orientaţi suntem spre acţiune etc. Astfel, dimensiunile măreţiei ar fi perseverenţa, crezul, hotărârea, viziunea şi curajul de a acţiuna în direcţia scopurilor şi visurilor noastre. Totodată, este foarte important să ne planificăm activităţile, iar apoi, cu curaj şi perseverenţă, să acţionăm şi să facem orice pentru realizarea scopurilor şi visurilor pe care le avem.

Ni se mai transmite faptul că norocul se întâlneşte la intersecţia oportunităţii şi a pregătirii. Abilitatea de a depista oportunităţi nu este de ajuns pentru a avea succes. Iar, în concepţia sa, autorul vede cuvântul LUCK ca şi fiind leadership, înţelegere, capacităţi şi cunoaştere. Nu în ultimul rând, respectul de sine şi entuziasmul sunt elemente vitale pentru creearea şi menţinerea unei atitudini pozitive.

În concluzie, cartea „Totul depinde de tine” este un must read, după părerea mea. Desigur că sunt alţi autori mai cunoscuţi, dar nu strică să încerci o lectură diferită. Preţul este mai mult decât rezonabil, iar sfaturile sale sunt ca un petec de umbră în deşert.

26
59 LEI
28