Recenzie Tridentul lui Neptun de Fred Vargas

Autor: Fred Vargas
An apariție : 2004
Editura: Editura Trei
Nr. Pagini: 469

43.35 RON pe Elefant

Comisarul Adamsberg face toti banii! Ca personaj, el este complex, intuitiv, dar și indoielnic. Totusi, are o minte brici; este rational si nu se da batut pana nu dovedeste ca are dreptate.

2417Tridentul lui Neptun este un roman polițist, al doilea din seria comisarului Adamsberg, creat de autoarea Fred Vargas. Am descoperit-o în căutările mele de autori nordici, intens traduși în România la editura Trei și am zis că merită să-i dau o șansă.

Comisarul Adamsberg este bântuit de fantome ale trecutului. Cu mulți ani în urmă, fratele său a fost acuzat de o asasinarea logodnicei sale, crimă pe care comisarul nu o crede posibilă. El bănuiește cine e adevăratul asasin, dar nu are dovezi pentru a-l incrimina: un bărbat impunătăor, respectat în comunitatea lor, un om de neatins. Crimele din acea perioadă erau trase la indigo: victimele erau înțepate în abdomen cu un trident, având trei găuri într-o linie perfectă și încadrându-se în anumite dimensiuni. Problema e că în toate cazurile s-au găsit țapi ispășitori: oameni îmbibați de alcool, fără amintiri din noaptea respectivă.

În momentul în care Adamsberg află de o crimă din apropiere care se încadrează în același tipar, amintirile reînvie și el pornește în căutarea celui pe care-l suspecta cu ani în urmă. Singura problemă este că acesta a decedase. Nimeni nu pare să-l creadă pe comisarul francez, iar lucrurile se complică în momentul în care este trimis împreună cu echipa sa  într-un schimb de experiență în Canada. Acolo au loc o serie de evenimente în urma cărora ajunge să fie el însuși acuzat de crimă. Adamsberg trebuie să își demonstreze nevinovăția, dar să-l găsească și pe adevăratul asasin și să dezlege misterul.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Fred Vargas.

Personajul principal, comisarul Adamsberg, este un om mai ciudat, un tip închis în sine, care nu se dă bătut cu una, cu două, ci are foarte mare încredere în propria intuiție. Dacă îi intră ceva în cap, greu îl mai scoate. Iar de obicei, are dreptate. Deși ideile lui pot părea rupte de realitate, el este într-adevăr un om deosebit de inteligent și rațional.

Acest roman îl recomand în special celor care vor să-și antreneze mintea, celor care iubesc misterele și vor să gândească rezolvarea cazului pe măsură cele sunt dezvaluite indiciile. Cred că autoarea are o imaginație bogată, o putere de creație fantastică și chiar mi-aș dori să mai văd prin ce aventuri mai trece comisarul năstrușnic.

43
35 LEI